-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Spinning in the rain
Rudskogen, to hotte hatchbacker med til sammen 660 hestekrefter og én profesjonell racingsjåfør. For en dag!
Klokken er 23.00 en søndag kveld, og det regner kraftig i Oslo. Med en litt bekymret mine sjekker jeg værmeldingen for i morgen. Rakkestad: Regn mellom 00.00 og 06.00. I løpet av natta skal bygene vandre nordover og gjøre mandagen blåere enn mandager ellers for stakkarene i Oppland og Hedmark.
Jeg derimot, skal kose meg på Rudskogen i morgen, og det eneste blå denne mandagen er en Ford Focus RS – i duell med Honda Civic Type R.
Mandag morgen. Klokken er 06.14. Det regner fortsatt i hovedstaden. Pytt pytt. Regnet skulle jo flytte seg nordover fra Rudskogen, så dette ordner seg. Jeg hiver meg i bilen, og setter snuta i syd-østlig retning.
Vinduspusserne jobber på overtid hele veien ned. Det var ikke dette været jeg bestilte.
På Rudskogen ankommer tre biler omtrent samtidig. En Ford Focus RS, en Honda Civic Type R og til slutt en anonym BMW med Stian Paulsen bak rattet.
Multikunstner
Faste lesere av Bil vil huske Paulsen fra utgave nummer 6 i fjor – mannen som er sitt eget racingteam. Multikunstneren som motivlakkerer hjelmer og står på dag og natt for å oppnå målet om å leve av å kjøre fort med bil.
Denne mandagen har han tatt noen timer fri for å hjelpe oss med å … vel … kjøre fort med bil.
Siste del og tekniske data finner du her.