-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Skreddersydd - del 2
Den norske favorittbilen krysset med SUV og gitt en smak av premium. Både Volkswagen Passat Alltrack og Peugeot 508 RXH går for borteseier.
- Innledning
Plassmessig scorer de to bilene ganske likt. Bagasjeplassen i 508 RXH er noe lavere som resultat av at batteri og elektromotoren befinner seg over bakakselen.
Er du avhengig av å trekke tilhenger, skal du merke deg en viktig ting. Mens Passaten kan trekke 2000 kilo, kan 508 RXH bare ta med seg 1100.
Landevei
Etter hvert som veiene blir smalere og underlaget mer rufsete begynner det å skille mer. En av fordelene man ofte oppnår ved å løfte en bil noen centimeter som produsentene har gjort i dette tilfellet, er lenger fjæringsvei med tilhørende bedre komfort.
508 RXH oppleves som mer komfortabel. Ujevnhetene absorberes på en måte som nesten får deg til å lure på om de har kikket søsterselskapet Citroën grundig i kortene. Basert på disse erfaringene er det lett å anta at franskmannen ikke skulle like svingete veier like godt som tyskeren, men det slår ikke til.
Hyttetur
For å gi bilene en skikkelig utfordring lot vi dem først gå noen mil på tøff grusvei mellom Nord-Odal og Solør før vi loset dem inn i den flott terrengløypa til Norsk Trafikksenter ved Vålerbanen. Grusveien gjennom skogen understreket opplevelsen vi hadde på rufsete landevei.
Vi var i utgangspunktet litt skeptiske til hvor godt firehjulsdriftsystemet til Peugeot ville fungere når det ble utsatt for tøff påkjenning. Derfor prøver vi oss på å forsere de bratteste bakkene, inkludert øvelsen ved å stoppe midt i bakken og kjøre videre. Vi klatrer også rundt svinger der bilen vipper med bare to hjul i bakken, og selv dette håndterer de to uten store protester.
LES VIDERE:
Del 1
Vårt valg
Testvurdering og poeng Peugeot 508 RXH
Testvurdering og poeng Volkswagen Passat Alltrack