-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volt i vinden
Reisen startet i Detroit med Chevrolet Volt, som etter å ha besøkt Shanghai, kom til Frankfurt som Opel Flextreme. GM har avslørt produksjonsplaner for den miljøvennlige bilen. Men først må bl.a. aerodynamikken perfeksjoneres, og da tas alle hjelpemidler i bruk.


Aerodynamikk er essensielt for at Volt skal bli en suksess
Det er klart at aerodynamikk har stor betydning for en bil som skal bruke minimalt med drivstoff. Under den nylig avholdte LA Autoshow fortalte GMs videpresident, Bob Lutz, at selv om mange satte pris på konseptbilens utseende, var den langt fra optimal med hensyn til aerodynamikk.
Så for at Volt skal kunne realiseres, sånn rundt 2010, skal den nå perfeksjoneres av spesialister på aerodynamikk som benytter seg av de aller mest moderne hjelpemidler – både store vindtunneler og avanserte supercomputere - til jobben.
For å minnes oss om at prosessen er i gang, sender GM ut denne skissen av en front i utvikling. Mon tro om vi får møte bilen nok en gang i Detroit neste måned? Nå er den i alle fall på sjarmoffensiv i en del amerikanske byer.
Relaterte artikler: