-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Volt i vinden
Reisen startet i Detroit med Chevrolet Volt, som etter å ha besøkt Shanghai, kom til Frankfurt som Opel Flextreme. GM har avslørt produksjonsplaner for den miljøvennlige bilen. Men først må bl.a. aerodynamikken perfeksjoneres, og da tas alle hjelpemidler i bruk.
Aerodynamikk er essensielt for at Volt skal bli en suksess
Det er klart at aerodynamikk har stor betydning for en bil som skal bruke minimalt med drivstoff. Under den nylig avholdte LA Autoshow fortalte GMs videpresident, Bob Lutz, at selv om mange satte pris på konseptbilens utseende, var den langt fra optimal med hensyn til aerodynamikk.
Så for at Volt skal kunne realiseres, sånn rundt 2010, skal den nå perfeksjoneres av spesialister på aerodynamikk som benytter seg av de aller mest moderne hjelpemidler – både store vindtunneler og avanserte supercomputere - til jobben.
For å minnes oss om at prosessen er i gang, sender GM ut denne skissen av en front i utvikling. Mon tro om vi får møte bilen nok en gang i Detroit neste måned? Nå er den i alle fall på sjarmoffensiv i en del amerikanske byer.
Relaterte artikler: