-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Europas beste på CO2
Fiat er den europeiske produsenten som kan skilte med lavest CO2-utslipp fra bilparken sin.
Det er det anerkjente konsulentselskapet Jato som har sett på CO2-utslipp fra de 10 mest solgte bilmerkene i Europa første halvår 2010. Øverst på listen troner Fiat med et snittutslipp på 123,5 g/km, en reduksjon på 4,3 g/km fra samme periode i fjor.
Det er stor avstand fra Fiat til neste produsent, Toyota. Bak japanerne følger de tre franske i rekkefølge Peugeot, Citroën og Renault.
Slik er CO2-utslippet fra de 10 mest solgte merkene i Europa (g/km):
Brukket ned på modeller vises Jatos studio at CO2-utslippet fra de 20 mest solgte bilene i Europa har sunket sammenlignet med samme periode i fjor. Lavest utslipp av samtlige modeller på oversikten har Fiat 500 med 116,0 g/km.
Fordelt på grupperinger med flere merker er igjen Fiat best med 126,2 g/km foran Toyota (130,0), PSA (132,8), Renault (136,7) og Hyundai (138,3).
Dermed innfrir allerede både Fiat og Toyota det europeiske målet om et snittutslipp på 130 g/km i 2015.
Det er også interessant å merke seg at 60 prosent av de nye bilene solgt i Europa første halvår har et CO2-utslipp på under 140 g/km. Det er en forbedring på 6,7 prosent fra samme periode i 2009.
Verden går fremover.