-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Alternativ bilshop
I England tester et selskap ut alternativer til konvensjonelle bilbutikker. Dermed kan du shoppe 24/7.
Britiske Rockar er en bilforhandler som har spesialisert seg på salg av biler i den digitale verden. De har ikke tradisjonelle salgslokaler, men stiller ut bilene sine i et stort kjøpesenter slik at det skal være enkelt å se og prøvekjøre bilen.
Forhandleren selger på denne måten biler døgnet rundt, for kunden ordner selv alt det praktiske fra sin PC, nettbrett eller mobil. Når bilen er klar får kundene den levert på døra hjemme.
Hyundai-forhandleren startet å selge biler på denne nye måten i november 2014.
- Vi har hatt over 100 000 mennesker innom vårt utstillingslokale i Bluewater Shopping Center i Kent på seks måneder, sier Simon Dixon, sjefen for Rockar.
- Kunden velger selv bil og finansieringspakke på nettet, og alle får samme pris, sier han. Dette er en måte å handle på som passer nye kundegrupper, som yngre og kvinner svært godt.
Ønsker man å prøvekjøre bilen før bestilling er det mulig gjennom Rockars kundeservice. Rockar tilbyr selvfølgelig også verkstedtjenester, gjerne kombinert med at kunden foretar en shoppingrunde.
- Selv om den tradisjonelle bilforhandleren fremdeles vil være viktig for oss, viser Rockars løsning at det finnes nye måter å selge og eie bil på som våre kunder verdsetter, sier Hyundais europasjef Thomas Scmid i en kommentar.