-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
E-Type som Speedster
Jaguars E-Type har ikke bare evig liv. Noen ganger blir den sågar født på ny. Som en Eagle Speedster for eksempel.
Da vi var innom Harald Huysmans gamle Porsche forleden, den kan bli din for litt under en halv million pund, fortalte vi at den delte stall med en rekke Jaguar E-typer. De samme som selger klassiske racerbiler, blant annet Haralds, bygger nemlig opp gamle E-typer og kaller dem Eagle.
Siden 1982 har de drevet restaurering og etterhånden introdusert forbedringer, ikke minst på drivlinjen, som gjør at vi godt kan snakke om ikke bare nullstilte, men nybygde E’er.
Eller de er helt trofaste mot arven, som da de fikk 260 PPO, fabrikkens opprinnelige dem-bil. Den ble omhyggelig tatt tilbake til 1961-spesifikasjonene.
Men så har du visjonære kunder, som Rick Velaj fra Connecticut: ”Jeg vil ha noe som er litt spesielt” sa han, og dermed var de i gang.
Han satte seg ned med en pennefør Eagle-ansatt, Paul Brace, som tegnet en lavere og enda mer grasiøs – hvis det er mulig – bil, som allikevel var umiskjennelig E-type. ”Hadde de bygget E-Typen i dag, ville dette vært bilen”, sier Henry Pearman, mannen som eier Eagle.
Til og med plattformen er endret her, sittebrønnen er lavere og cockpiten omfavner fører og passasjer enda tettere enn vanlig. Ikke en aluminiumsplate har den opprinnelige formen, og også rutene er lavere og skråere og spesialbygget for denne modellen.
LES: Vi har vært med på Bugattis 100-årsfeiring
Vekten er nå nede på 1.100 kg – 400 kg lavere enn en opprinnelig cabrio – den har en femtrinns girkasse, Eagle-bygget, og det de kaller Eagle 4,7-liters motor.
Hvor mye den yter her, sier de ikke, men denne motoren kan uten problemer avgi 400 hester og massevis av dreiemoment.
op Gears Jeremy Clarkson kallte en Eagle E ”Århundredets bil”. Og det var lenge før han hadde møtte Speedsteren.