-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Jag-farm i Vestfold
Hva er det med Jaguar som gjør at vi har så mange spesialister?
Jeg var på tur nedover i Vestfold (du kan lese alt om en fantastisk 2007-modell Benz i kommende utgave av BIL) da jeg først ser en ganske nydelig E-Type coupé og så, i neste øyeblikk, en bil jeg er sikker på ikke finnes. I hvert fall har ikke jeg sett den før.
Raymond Pedersen hadde åpenbart Jaguar-dilla. Rune Pettersen var ikke helt borte han heller, selv etter flere år på flere merkeverksteder hadde han fremdeles sansen for det som var litt mer kvalitet og litt annerledes. Så Pedersen fikk med Pettersen, og sammen åpnet de et verksted som de kaller Jaguarfarmen.
Du ser det er noe helt spesielt når du kjører forbi. Som sagt, hvor ofte ser du en stålblå E-Type stikke den stilige snuten sin ut i en beskjeden landevei? Og hvor ofte bråbremser du for en hvit Daimler Sovereign med fire dører, men der taket er så soft at det kan du bare rulle av.
”Den er fremdeles ganske stiv”, forklarer Rune, ”for den har en tverrbjelke over B-stolpen, akkurat som Baur-kabrioleten på BMW”.
Det er sånne folk som gir meg tro på fremtiden. Ikke bare er han i stand til å ta seg av en av de syv ombyggingene Paul Banham gjorde på disse modellene (han er ellers best kjent for sin Superbuggy kitcar), men han er hjælpemeg også i stand til å dra paralleller til noe så sært som Baur – og stave navnet riktig.
De spesialiserer seg altså på Jaguar, bygger om engelske biler til venstreratt hvis du vil, hogger slitne biler for å få gode deler, gjør totale restaureringer, fikser til og med veldig bra lakkering og kjøper og selger, samtidig som de har mulighet til å lagre juvelene for deg.
Jeg sier ikke at dette er det ryddigste anlegget jeg har møtt, men det virker svært kompetent, og – ikke minst - superentusiastisk. Men ikke særere enn at de også har stor sans for fete amerikanere.
Ved siden av en nedslipt Jaguar som var i ferd med å bli aldeles praktfull, fant jeg noe som skal bli tvillingbror til Bullitt-Mustangen. Og utenfor sto det en Dodge med så skikkelige finner at selv De Sotoen til Ernie ikke hadde skammet seg.
Jeg hadde ca. syv minutter til disposisjon i dette lille paradiset. Det skulle ikke forundre meg om jeg snart kom tilbake.