-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
Jota puster på MX-5
Til fjorårets Goodwood hadde Jota mekket en GT-utgave av MX-5. Noen måneder senere ble den tilbudt til salgs, men kun til banebruk. Nå dukker det opp en ny mulighet.

Helt siden første MX-5 kom på markedet i 1990, har kunder ønsket seg versjoner med mer effekt. Mange har tatt skjeen i egen hånd, og det er heller ingen mangel på tunere som gjerne hjelper til.
Mazda har samarbeidet med racing-spesialistene hos Jota, et britisk racingteam med bl.a. en stolt Le Mans-historie. De har fått sette sitt eget navn på modellen, Jota Mazda MX-5 GT, og de skal selv stå for salget.
Racing-røtter
Jota startet utviklingen av modellen i 2012, basert på en racingrigget GT-modell som har vært i aksjon innen britisk GT Racing.
Mazdas brief var å øke effekten til over 200 hestekrefter og forbedre handlingen, uten at det går på bekostning av den spesielle karakteristikken så mange av oss setter stor pris på i MX-5.
Interessen ble ikke akkurat mindre etter at Mazda viste konseptbilen MX-5 GT på Goodwood i 2012.
Basert på MX-5 Roadster Coupé 2,0 har Jota greid å hente ut 203 hestekrefter, uten å ty til kunstig pustehjelp.
Null til 60 mph (96 km/t) på 6,4 sekunder er halvannet sekund raskere enn originalen, ifølge Jota uten at det har gått nevneverdig utover forbruket. Potensiell oppfart er 225 km/t.
LES OGSÅ: Kunderacer til salgs
Blant detaljene som skal gi bedre kjøreegenskaper og aerodynamikk er oppdaterte Bilstein dempere og en diffusor i karbonfiber. Jota-pakken inkluderer også Recaro-seter i skinn.
Jota MX-5 GT kan leveres i tre alternative lakkfarger, hvit perleeffekt, knallrød og aluminium/sølv metallic – alle med sort høyglans på taket og antrasitt felger.
Kundene kan også bestille eksklusivt tilbehør, som karbonfiber spoiler og frontleppe, samt justerbare dempere fra Öhlins.
Bilene skal håndbygges av Jota og utvalgte forhandlere. Serviceintervaller og garantier følger fabrikkens standard, og alle ombygde deler dekkes.
Prisen for en Jota Mazda MX-5 GT er 29.995 pund, £6.000 mer enn basisutgaven med samme motor.