-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes gir gass
Mercedes innser at fremtiden er elektrisk. Nå fremskynder de planene som ble lansert for et halvt år siden.
Da Mercedes presenterte sitt sub-brand EQ for elektriske biler i Paris, lovte de ti rene elbiler innen 2025.
Men endringene skjer raskt i bilindustrien, og nå, et halvt år etter utstillingen, forteller de at planene skal fremskyndes med tre år. Det nye målet er ti elbiler innen 2022.
– Vi vil være i front på snuoperasjonen innen bilindustrien, sa styreformann Manfred Bischoff på Daimlers generalforsamlingen i Berlin.
Han la til at gruppen må ta ytterligere fundamentale grep for fortsatt å oppnå fremtidig suksess når industrien skal omstille seg til el-drevne og autonome biler.
Bakgrunnen for de nye planene er nyvinninger innen batteriteknologi de siste årene, så vel som mer generøse insentiver for elbiler, spesielt i Kina.
I tillegg kommer det langt strengere utslippskrav fremover, spesielt i Europa.
Ifølge Bloomberg slet Mercedes i 2016 med å oppnå et flåteutslipp på 123 g/km CO2 i Europa grunnet en lineup som i stor grad består av store, drivstofftørste modeller. Innen 2021 må flåteutslippet ned i 100 gram for å unngå dyre bøter.
Mercedes har i dag kun én elbil basert på B-serien, men en ny SUV på størrelse med GLC skal bli den første virkelige volumselgeren med stjerne i grillen. Bilen skal bygges i Bremen med produksjonsstart i 2018.
De øvrige elbilene vil inkludere sedaner og flere SUV-er. Det vil også komme nyttekjøretøy, inkludert en elektrisk utgave av neste generasjon Sprinter og en distribusjonsbil.
Kjøretøyene skal bygges på "skateboard"-plattformer med batterier i gulvet og motor på én eller begge aksler.