-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Elektrisk Mehari
Den franske Bolloré-gruppen har utvidet sitt elbiltilbud. Denne gang med Citroëns hjelp.
Vi har fortalt om Autolib tidligere. Det elbildelingstilbudet som er oppe og går i Paris og som eksporteres til stadig flere byer.
Nå har Bolloré-gruppen, som står bak ideen, utvidet spekteret. En bil de kaller BlueSummer er nå på plass på en rekke utleie-stasjoner i sør-øst Frankrike, fra Monaco til Aix-en-Provence.
Bilen er – som navnet sier – et sommerfenomen, i den forstand at den er helt åpen. Med plass til fire er det ikke rart at mange henter hjem minnene om den gamle Citroën Mehari.
PSA-hjelp
Nå knyttes det nostalgibåndet enda tettere, for bilen skal også ut i handelen fra høsten av. Da overtar PSA-fabrikken i Rennes produksjonen.
Derfra skal det komme 15 eksemplarer hver dag, og salget skal håndteres av Citroën. Foreløpig bare på hjemmemarkedet og til en pris av 17.000 euro, pluss batterileie.
Den vil bli utstyrt med Bollorés eget batterisystem (som blant annet er meget enkelt å bli kvitt når det gir opp etter 3.000 ladesykluser (teoretisk: 400.000 km), og får en oppgitt rekkevidde på 200 km. Man bruker en rett-i-veggen plugg, akkurat som på bildelings-bilene.
Blå-blått
Bilen er bygget på et ganske massivt stålchassis. På det har man montert det ganske funky termoplastkarosseriet, som du kan få i hvilken farge du vil, så lenge du vil ha det blått.
Gjennomført blått på innsiden også, med et denim-lignende stoff som setetrekk. Baksetet kan forresten legges ned, dersom du skal ha med masse stæsj ned på stranden.
Bilen veier nesten 1300 kg, så noen bombe blir den ikke med den samme 50 kW drivlinjen som du finner i Autolib-bilen. Men 110 km/t skal den kunne klare.
Kompakt er den: 369 x 171 x 161 og med et bagasjerom på 200 liter, men som altså kan økes til 800 hvis du nøyer deg med plass til to.