-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Skoda går i hundene
Sikkerhets-sele for bikkja? Eller kanskje en hundehengekøye? Skoda har det.
Et skikkelig gitter mellom bagasjerommet i en stasjonsvogn og resten av bilen er ikke akkurat nytt, så la oss starte med det. Et slikt tilhører det nye hundetilbudet som Skoda har kommet opp med.
Sammen med denne, vi beveger oss jo tross alt i den bakerste delen av bilen nå, er en skikkelig matte, skreddersydd for de forskjellige modellene – enkel å ta inn og ut, trenger ikke noen spesielle festepunkter, og vendbar, så den er enkel å holde rene.
Men så begynner spesialitetene å dukke opp. Denne første er noe Skoda kaller baksetetrekkbeskytter.
Det er et stykke solid stoff stort nok til å dekke hele baksetet, rygg og alt, og som spennes opp mellom hodestøttene foran og bak. I realiteten har hunden fått sin egen seng, med en overflate den ikke vil skli på dersom den skal lee litt på seg.
Uten at jeg virkelig har studert konstruksjonen, ser det faktisk ut som at det går an å spenne den såpass stramt at den nesten kan bli en hengekøye. Kanskje man skal være litt forsiktig med det hvis dyret har bilsyketendenser.
Det siste elementet er det beste. Sikkerhetssele for hunden. Det kommer i fem størrelser, fra S til XL, og festes i det ordinære beltet.
Dette beltet begrenser hundens aksjonsradius (dyr som beveger seg distraherer føreren sier Skoda), og hindrer dyret i å fyke fremover med mange ganger sin egen vekt, hver gang man kolliderer.
En ekstra finesse er at selen også kan brukes på dyret når man går med det i bånd.
Akkurat nå er jeg egentlig ganske glad for at Andor ikke finnes mer. De som kjenner gemyttet til små, skarpe ungarske gjeterhunder, spesielt av Puli-rasen, vil vite hva jeg snakker om når jeg sier at jeg hadde ikke sett frem til en road-test av dette utstyret med den som forsøksdyr.