-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skoda går i hundene
Sikkerhets-sele for bikkja? Eller kanskje en hundehengekøye? Skoda har det.
Et skikkelig gitter mellom bagasjerommet i en stasjonsvogn og resten av bilen er ikke akkurat nytt, så la oss starte med det. Et slikt tilhører det nye hundetilbudet som Skoda har kommet opp med.
Sammen med denne, vi beveger oss jo tross alt i den bakerste delen av bilen nå, er en skikkelig matte, skreddersydd for de forskjellige modellene – enkel å ta inn og ut, trenger ikke noen spesielle festepunkter, og vendbar, så den er enkel å holde rene.
Men så begynner spesialitetene å dukke opp. Denne første er noe Skoda kaller baksetetrekkbeskytter.
Det er et stykke solid stoff stort nok til å dekke hele baksetet, rygg og alt, og som spennes opp mellom hodestøttene foran og bak. I realiteten har hunden fått sin egen seng, med en overflate den ikke vil skli på dersom den skal lee litt på seg.
Uten at jeg virkelig har studert konstruksjonen, ser det faktisk ut som at det går an å spenne den såpass stramt at den nesten kan bli en hengekøye. Kanskje man skal være litt forsiktig med det hvis dyret har bilsyketendenser.
Det siste elementet er det beste. Sikkerhetssele for hunden. Det kommer i fem størrelser, fra S til XL, og festes i det ordinære beltet.
Dette beltet begrenser hundens aksjonsradius (dyr som beveger seg distraherer føreren sier Skoda), og hindrer dyret i å fyke fremover med mange ganger sin egen vekt, hver gang man kolliderer.
En ekstra finesse er at selen også kan brukes på dyret når man går med det i bånd.
Akkurat nå er jeg egentlig ganske glad for at Andor ikke finnes mer. De som kjenner gemyttet til små, skarpe ungarske gjeterhunder, spesielt av Puli-rasen, vil vite hva jeg snakker om når jeg sier at jeg hadde ikke sett frem til en road-test av dette utstyret med den som forsøksdyr.