-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Jensen rører på seg
Nå er det igjen noen som lover at vi skal oppleve Jensen gjenfødt. Navnet på bilen er jo nok til at vi håper det virkelig vil skje.
De av dere som fremdeles husker TV-serien Chrom på NRK før jul, har i hvert fall møtt Jensen. Et av programmene hilste på noen norske fanatikere som ofret svært meget for denne kult-bilen som altså ble presentert som erke-engelsk.
Jensen var nok det, da brødrene med dansk avstamning begynte å bygge biler i England i 1934, selv om de også da hadde en forkjærlighet for å bruke amerikanske motorer.
Samrøre
Den bilen vi møtte i serien var imidlertid riktignok bygget av engelske Jensen, men en bil med italiensk karosseri og en svær V8 Chrysler-motor.
Hvor typisk engelsk er ikke det?
At Jensen også er kjent for å ha bygget P1800 for Volvos regning en periode er et nytt eksempel på hvor ultrabritiske de egentlig ikke er.
Den bilen som nå teases – en eller annen har laget en leirmodell av den kommende Jensen GT – har tydelige trekk fra historiske modeller.
Og den skal komme på gaten i 2016, sier Jensen International Automotive - et firma med en viss kjennskap til bilen. De har lenge jobbet med å oppgradere og nullstille slitne Interceptor-modeller.
Mange forsøk
Siden Jensen gikk konk midt på 70-tallet har det vært mange selskaper som har hevdet sin rett til både navnet og til bilene.
Etter hvert har det dukket opp noe som heter Jensen Motor Group, som JIA er en del av, og som nå administreres ganske kompetent av en tidligere Aston Martin sjef, Tim Hearley.
Han mener såpass alvor at da noe som kalte seg Healey Sports Cars Switzerland viste en Jensen-modell i 2011, slo Hearley og hans organisasjon skikkelig til. Det var absolutt ingen tvil om hvem som eide merkevaren og at de mente alvor med den.
Da kan vi jo håpe at det er GT-forslaget som viser seg å bli alvor. Selv om den altså skal utstyres med 665 hester fra en V8-motor som kommer fra GM og ikke Chrysler, og selv om den bare får bakhjulsdrift, og ikke fortsetter Jensens pioner-innsats med sine firehjulsdrevne FF-modeller.