-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bilutstilling, Bangkok:
Et par mill besøkende
Etter de store europeiske bilutstillingene pleier det å komme en og annen trøtt pressemelding som forteller om 750.000, eller kanskje oppunder 1 million, besøkende. Lite å hoppe i stolen over, i Bangkok kom det rundt to millioner til byens 22. internasjonale bilutstilling.
Fabrikkene tar den på alvor, selv om den eneste verdenspremieren var en forsiktig revisjon av motoren til Lexus LS 430, og en Lexus-liknende grill på Toyotas Altis. (Altis? enda en Corolla utgave, ganske lokal.) En fabrikk som Toyota brukte i år over 1 million dollars på sin deltakelse, og når for eksempel BMW henter sine siste konseptbiler dit er det åpenbart at dette er business.
Mer enn 300 biler og motorsykler var utstilt i år, 28 bilprodusenter, 5 motorsykkelfabrikker og 97 tilbehør- og utstyr-leverandører var til stede. Disse kunne etter at det hele var over rapportere at 4000 personer hadde bestilt biler for til over en milliard kroner på messen. I tillegg ble det nok solgt deler og utstyr for godt over 200 millioner kroner.
Og her kommer detaljene: noe liknende har vi aldri sett fra bilutstillingen i Geneve, Birmingham eller Oslo: Toyota fikk 1.719 bestillinger, Mitsubishi fikk 1.943, mens Nissan hentet inn 650. Honda dro inn 580 bestillinger mens Ford satt igjen med 500. Volvo måtte nøye seg med bare 150, halvparten av det BMW og Mercedes rapporterte. Og slik fortsatte det ned til Alfa Romeo med 15 og Jaguar med 12 bestillinger. VW-, og snart BMW-filialen, Rolls-Royce deltok for første gang, men rapporterte ikke om noen bestillinger. Der i gården er imidlertid diskresjon en selvfølge.
Kanskje noe å tenke på, neste gang man planlegger et bilutstilling-besøk. Du blir i hvert fall ikke alene.