-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Dagens Ford-Mål:
10% m.a. i Tyskland
Ford i Europa dukker stadig opp med nye mål og rammer. Det er nok snart på tiden for slike som oss å legge dem inn i en database, slik at vi kan kontrollere dagens mot foregående når en ny dukker opp. 10% markedsandel i Tyskland innen 2003 er julens mål.

I England er det jo enda verre, men der har man tatt dramatiske grep, og lagt ned det meste av bilproduksjon. I Tyskland blir Köln fabrikken kraftig modernisert, men fremdeles er det ikke klart hva man skal produsere hvor i Tyskland. Volvoene skal produseres hvor? Og når Mazda kommer til Europa, hvor skal de monteres?
Men Rolf Zimmermann, sjef for Ford i Tyskland, og nestsjef i Europa sier nå at Ford i Tyskland vil tape mindre enn de gjorde i fjor (i første halvår tapte de nesten 100 mill. mark) og at de skal komme på svart neste år.
Han tilføyer også at Ford skal tilbake på minst 10% markedsandel i Tyskland i 2003 (fra ca. 7% i år). Til Berliner Zeitung kommer han til slutt med en merkelig bemerkning om at Ford nå skal konsentrere seg om kjerneproduktene, Fiesta, Focus, Mondeo og Transit, før de sklir ut i retning av coupéer og cabrioleter for eventuelt å piffe opp Fords noe sedate image.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no