-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Detroit Electric kommer
Noen to-seter elektrisk roadster har vi ikke hatt siden Teslas Lotus. Vi har riktignok sett ferske forsøk fra både Frankrike og Korea, og nå kommer det beskjed om at også Detroit Electric lever.


Detroit Electrics hovedkontor i Europa:
Franske Pariss har vi nevnt noen ganger, og det er ikke lenge siden vi fortalte om Spirra fra Sør-Korea som tar sikte på kommende Genève-utstilling som premiere-tribune.
Begge er to-seters sportsbiler, drevet av elmotorer. Akkurat som den første Teslaen.
Og akkurat som den første Teslaen hadde også Detroit Electric hentet Lotus Eliser til sine første prototyper. Bilen, med det hundre år gamle merkenavnet, ble for alvor presentert i fjor, og var også innom et par bilutstillinger i Asia.
Men så er det blitt dørgende stille igjen, inntil det dukket opp en kort tekst og ett bilde fra en PR-person i Nederland.
Nærmer seg…
Teksten forteller ikke annet enn at de dynamiske testene av SP.01 modellene nå går mot slutten og at ingeniørene er i Europa for å finpusse bilen i forkant av lansering på en rekke store markeder rundt i verden.
Uten at vi får detaljer blir det også presisert at bilen har gjennomgått en rekke tekniske forandringer siden den ble vist på bilutstillingen i Shanghai i fjor.
Det presiseres også at det karosseriet vi ser her er et non-production, prototype karosseri.
Til England
Men det er mere Europa-nytt fra disse folkene.
De har vist oss et bilde av det de kaller hovedkvarteret i Europa. Der skal salg og marketing konsentreres, mens de bygger en produksjonsfabrikk i Leamington Spa i England.
Ford støpte blokker der i mange år og Automotive Products (AP) har fremdeles fabrikker der. Dessuten kom McLaren-føreren David Hobbs også fra Leamington Spa.
Men flere bilminner er det ikke derfra før nå Detroit Electric slår seg ned der.
De skal ha 80 mann på plass der innen utgangen av første kvartal neste år. Grunnen til at selskapet nå flytter så mye av virksomheten til Europa er at det er mye mer byråkrati i USA når man skal ha en helt ny bil sertifisert og typegodkjent.
Men hovedkontoret er fremdeles i Detroit, i legendariske Fisher Building som Fisher-familien bygde for penger de fikk da de solgte karosserifabrikkene sine til General Motors i 1920-årene.
Man kan ikke flytte en bil som heter Detroit Electric fra Michigan!