-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Flere Ford/VW-dementier.
Det MÅ være sant
Mandagens fete rykte har medført flere tilsynelatende dementier og avkreftelser. Det er nesten slik at man begynner å lure på om det kan være noe i denne usannsynlige historien allikevel.

Først på banen bortsett fra de to partene som altså ikke var på banen, var talsmenn for finansdepartementet i Niedersachsen, staten der fabrikken ligger, som eier ca. 20% av VW Werk. Bare tøv hørte vi derfra. Hadde det vært noe i dette ville vi, som den største enkeltaksjonær, visst om det. Veldig overbevisende.
Deretter kom alle børs-analytikere på banen. Virker usannsynlig sa de, men aksjen viste at den levde sitt eget liv og økte ca. 2 prosent, mens DAX-indeksen økte 0,3 prosent.
Så viste mange til Autolatina-kooperasjonen mellom de to fabrikkene som gikk på trynet i 1994, og til produksjonssamarbeidet i Portugal (Sharan/Galaxy) som også halter. At to fabrikker ikke hygger seg sammen i sengen blir brukt som argument mot et fiendtlig oppkjøp!
At VW har en langsiktig forretnings-strategi mens Ford har en kortsiktigere, er også blitt brukt som argument mot Welt am Sonntag. Mer kyniske observatører vil vel si at alt dette peker i retning av oppkjøp.
Men så har vi spesielle VW-loven da. Den ble vedtatt da fabrikken ble privatisert i 1960 og legger sterke begrensinger på stemmetall ved styremøter og eierskap og fordeling av kapital o.s.v. Den alene burde være nok til å holde alle kapitalistiske interesser unna VW. Men, så er det noen som antyder at den kanskje ikke er helt lovlig under EU-reglemene som nå er overordnet.
Ting tyder på at vi ikke er helt ferdige med denne historien.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no