-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ford og BP forlover seg
Enten er bilbransjen en stor saueflokk, eller så er det utviklingen som avtegner seg til de grader så klart at alle er nødt til å gjøre de samme tingene. Etter DaimlerChrysler + Shell, og GM + Exxon har vi nå Ford + BP.

Etter at GM og Exxon-Mobil småforlovet seg, og DaimlerChrysler gjorde det samme med Shell har Ford og BP kommet sammen for å se hvilke områder de kan samarbeide på. Mens de to andre fabrikkene har lagt vekt på at samarbeidet med oljeselskapene først og fremst har med utvikling av brenselceller å gjøre, antyder Fords Europasjef, Nick Scheele (bildet), at dette samarbeidet kan bli meget bredere.
Selv om brenselcelle-teknologien selvfølgelig er sentral i dette arbeidet, sies det at man for eksempel kan utarbeide felles holdninger når det gjelder regelverk og utslippsgrenser. Scheele sier også at man i mye større grad nå skal konsultere uavhengige organisasjoner som Friends of the Earth før man utarbeider retningslinjer for miljø-innsats.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no