-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kina-el fra Italia
DR Automobiles er et italiensk firma som har solgt kinesiske biler under eget navn i 15 år. Nå kommer de med en elektrisk modell som kanskje også vil til i Norge.
På Genève-utstillingen i fjor møtte jeg en elektrisk kineser som dukket opp under et italiensk navn.
DR har vært en bitte liten operatør på en stort marked, men har klart å bite seg fast med sine lokalt produserte Chery-modeller.
I fjor viste de også en ny batterielektrisk modell som de lovte skulle komme i løpet av et år.
Nå har de en elbil i programmet sitt, ikke den vi så i fjor, men en som virker litt mer moderne.
DR EVO eletric skal den hete. Selskapet har åpenbart lansert EVO som et nytt felles modellnavn, for denne vi ser nå skal etterfølges av EVO 4, 5 og 6 – alle med forbrenningsmotor.
Og alle, sannsynligvis, fra Chery.
Chery har vært hovedsamarbeidspartneren til DR i alle disse årene. Og Chery har selv hatt Kina-rekord i eksport i 17 år. I fjor produserte de totalt 745.000 biler og eksporterte 96.000 av dem.
Den elektriske bilen som er aktuell i Italia nå er en revidert utgave av den som heter Tiggo 5X som med forbrenningsmotor heter DR 5.0 i Italia.
Her yter elmotoren 85 kW (115 hk) og 270 Nm. Batteriet er på 40 kWh og lades fra 15 til 80 prosent på 40 minutter. Den måler 413 x 175 x 156 cm på en 2,5 meters akselavstand og veier 1500 kg. Bagasjerom på 250 liter, men med setene ned: 450 l.
Det blir også nevnt nulltilhundre på 12 og 300 kilometer rekkevidde. Og et skikkelig utvalg av den type assistentsystemer man venter å finne nå.
Ikke siden i fjor har vi hørt noe om norske Chery-planer, men med riktig pris burde den kunne finne en plass her den også, litt mindre enn MG som den er.
Det har imidlertid kommet informasjoner fra Kina nå om at Chery klargjør en elektrisk SUV som de har døpt eQ5, 462 cm lang, som kanskje vil bli mer interessant.