-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kina-el fra Italia
DR Automobiles er et italiensk firma som har solgt kinesiske biler under eget navn i 15 år. Nå kommer de med en elektrisk modell som kanskje også vil til i Norge.

På Genève-utstillingen i fjor møtte jeg en elektrisk kineser som dukket opp under et italiensk navn.
DR har vært en bitte liten operatør på en stort marked, men har klart å bite seg fast med sine lokalt produserte Chery-modeller.
I fjor viste de også en ny batterielektrisk modell som de lovte skulle komme i løpet av et år.
Nå har de en elbil i programmet sitt, ikke den vi så i fjor, men en som virker litt mer moderne.
DR EVO eletric skal den hete. Selskapet har åpenbart lansert EVO som et nytt felles modellnavn, for denne vi ser nå skal etterfølges av EVO 4, 5 og 6 – alle med forbrenningsmotor.
Og alle, sannsynligvis, fra Chery.
Chery har vært hovedsamarbeidspartneren til DR i alle disse årene. Og Chery har selv hatt Kina-rekord i eksport i 17 år. I fjor produserte de totalt 745.000 biler og eksporterte 96.000 av dem.
Den elektriske bilen som er aktuell i Italia nå er en revidert utgave av den som heter Tiggo 5X som med forbrenningsmotor heter DR 5.0 i Italia.
Her yter elmotoren 85 kW (115 hk) og 270 Nm. Batteriet er på 40 kWh og lades fra 15 til 80 prosent på 40 minutter. Den måler 413 x 175 x 156 cm på en 2,5 meters akselavstand og veier 1500 kg. Bagasjerom på 250 liter, men med setene ned: 450 l.
Det blir også nevnt nulltilhundre på 12 og 300 kilometer rekkevidde. Og et skikkelig utvalg av den type assistentsystemer man venter å finne nå.
Ikke siden i fjor har vi hørt noe om norske Chery-planer, men med riktig pris burde den kunne finne en plass her den også, litt mindre enn MG som den er.
Det har imidlertid kommet informasjoner fra Kina nå om at Chery klargjør en elektrisk SUV som de har døpt eQ5, 462 cm lang, som kanskje vil bli mer interessant.