-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kina-el fra Italia
DR Automobiles er et italiensk firma som har solgt kinesiske biler under eget navn i 15 år. Nå kommer de med en elektrisk modell som kanskje også vil til i Norge.
På Genève-utstillingen i fjor møtte jeg en elektrisk kineser som dukket opp under et italiensk navn.
DR har vært en bitte liten operatør på en stort marked, men har klart å bite seg fast med sine lokalt produserte Chery-modeller.
I fjor viste de også en ny batterielektrisk modell som de lovte skulle komme i løpet av et år.
Nå har de en elbil i programmet sitt, ikke den vi så i fjor, men en som virker litt mer moderne.
DR EVO eletric skal den hete. Selskapet har åpenbart lansert EVO som et nytt felles modellnavn, for denne vi ser nå skal etterfølges av EVO 4, 5 og 6 – alle med forbrenningsmotor.
Og alle, sannsynligvis, fra Chery.
Chery har vært hovedsamarbeidspartneren til DR i alle disse årene. Og Chery har selv hatt Kina-rekord i eksport i 17 år. I fjor produserte de totalt 745.000 biler og eksporterte 96.000 av dem.
Den elektriske bilen som er aktuell i Italia nå er en revidert utgave av den som heter Tiggo 5X som med forbrenningsmotor heter DR 5.0 i Italia.
Her yter elmotoren 85 kW (115 hk) og 270 Nm. Batteriet er på 40 kWh og lades fra 15 til 80 prosent på 40 minutter. Den måler 413 x 175 x 156 cm på en 2,5 meters akselavstand og veier 1500 kg. Bagasjerom på 250 liter, men med setene ned: 450 l.
Det blir også nevnt nulltilhundre på 12 og 300 kilometer rekkevidde. Og et skikkelig utvalg av den type assistentsystemer man venter å finne nå.
Ikke siden i fjor har vi hørt noe om norske Chery-planer, men med riktig pris burde den kunne finne en plass her den også, litt mindre enn MG som den er.
Det har imidlertid kommet informasjoner fra Kina nå om at Chery klargjør en elektrisk SUV som de har døpt eQ5, 462 cm lang, som kanskje vil bli mer interessant.