-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Lynk & Co, nytt svensk-kinesisk bilmerke
Med kinesiske penger og Volvo-teknologi i bunnen fikk Europa i går et nytt bilmerke: Lynk & Co. SUV-liknende 01 lanseres i Kina neste år og i USA og Europa i 2018. Lynk skal ikke selges av Volvo i Norge, men distribueres via Internett.
Kinesiske Geely avduket i Göteborg i går ikke bare et nytt verdensbilmerke, Lynk & Co, men også det konkrete resultatet av samarbeidet med Volvo: modellen 01, en 4,5 meter lang kompakt-SUV og litt større enn suksessfulle Nissan Qashqai.
Lynks første modell lanseres i Kina i 2017 og er trolig klar for Norge allerede i 2018 eller 2019. Samtidig arbeides det med flere modeller, blant annet en kompakt sedan. Volvos tidligere designsjef, Peter Horbury, har ledet formgivningen av bilene.– I tillegg setter vi opp noen "brand store", hvor kundene kan se og prøve bilene, sier Ola Norberg, informasjonsansvarlig for Lynk til BilNytt.no. Hvor mange slike som vil være aktuelt i Norge foreligger ikke tall på.I forhold til service og reparasjoner har Lynk ikke konkludert, men Nordberg utelukker ikke å benytte Volvos nettverk siden bilene for det meste inneholder Volvo-teknologi.I 2014 opprettet de to teknologi- og utviklingssenteret China Euro Vehicle Technology (CEVT) med avdelinger i Göteborg, Trollhättan og Hangzhou i Kina.Det er dette senteret som har utviklet CMA-plattformen (Compact Modular Architecture) som ligger i bunnen på Lynk modell 01. Neste generasjon av Volvos 40-serie blir Volvos første modell på denne plattformen.Derimot blir Volvos kommende tresylindrede 1,5 liter samt en to liters rekkefirer å finne i 01. Senere ventes både ladbare hybrider og batterielektriske biler fra Lynk.