-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Møller med ny detalj-struktur
Harald A. Møller har alltid scoret høyt på en aktiv forhandlerutvikling. De har som regel ligget i forkant av utviklingen og på mange måter lagt premissene for resten av norsk bilbransje. Nå ser de igjen nye signaler, både fra samfunnet omkring, og fra sine leverandører, og tar sine forholdsregler.

I dag er det fire merker som dekker i hvert fall tre store segmenter med hver sine modeller, og på toppen jobber nå VW parallelt med Audi.
Dessuten er det ikke så lenge siden vi trodde totalmarkedet fort skulle komme opp i over 110.000 nye biler igjen og gi driftsresultater som virkelig ville gi muligheter til å leke seg. Virkeligheten er blitt en annen.
Løsningen som Møller Detalj har eksperimentert litt med i det siste, og nå setter ut i livet i Oslo-regionen, er at forretningene skal konsentrere seg om bare ett merke, og at hver region skal dele en rekke felles funksjoner. Romerike har allerede operert med denne modellen et års tid, Vestfold begynner å bli organisert slik og i Bergen har de nettopp begynt. Men Oslo-regionen, som representerer omtrent en firedel av importørens volum, er selvfølgelig det mest spennende området.
Hva selskapet eller den nye organisasjonen skal kalles er enda ikke klart, foreløpig heter det bare Prosjekt Stor-Oslo 2002 og har sin offisielle kick-off den 1. november.. Den vil være organisert med en avdeling for VW Oslo Vest der Skøyen og Auto E 18 befinner seg, VW Oslo Øst får Ryen som hovedbase, Audi Oslo Vest og Audi Oslo Øst blir også to avdelinger i tillegg til Møller Service, som omfatter skade-avdelinger og den kommende kvikk-kjeden stop+go. Chrysler-produktene blir lagt ut i en egen enhet sammen med Skoda og Seat.
Det blir ikke snakk om nye anlegg (bortsett fra at Chrysler og Seat flytter fra Strømsveien og inn i nåværende og tidligere Iglebæk-anlegg i Bilbyen på Ensjø). Det er vel heller ikke helt klart om det blir endringer i bemanningen, selv om det er åpenbart at en del funksjoner vil bli endret. Innsparingene vil nok sannsynligvis først og fremst ligge der det nå blir fellesfunksjoner, og det som vil dukke opp av fri arbeidskapasitet skal nok settes inn på et enda større trykk mot markedet. Importøren legger ikke skjul på at 25% markedsandel totalt er et av målene.
Flere regioner ligger i løypa for tilsvarende omorganisering. Stavanger og Trondheim er nevnt. Og også blant de privateide forhandlerne ser man tilsvarende bevegelser. For eksempel er Olrud med sin Hamar-Østerdal-akse allerede i gang.
Nå er hele dette arbeidet selvfølgelig et resultat av at Harald A. Møller har knyttet seg opp mot en produsent med ambisjoner. Og da nytter det ikke å melde seg ut og si at man ikke vil være med på karusellen. Men fremdeles er det nok ganske mange mennesker i organisasjonen som tenker tilbake på tiden for nøyaktig 27 år siden. Da het verden bare Volkswagen og var fremdeles ganske oversiktlig. Den 1 november 1974 overtok man With & Wessel med Audi og siden da har det bare økt på. På den annen side: man må vel alltid ha nye utfordringer for å kunne skape den type endringer som må til for å vedlikeholde dynamikken? Møller-organisasjonen har alltid vist at de er dyktige både på endring og dynamikk.