-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Moto Guzzi er reddet
Det er ikke ofte (altfor sjelden faktisk) at vi lar disse sidene oppløftes av litt motorsykkelnyheter. Men akkurat nå er meldingen såpass gledelig at vi vanskelig kan la være: Beggio og Bulgari har underskrevet!

Aprilia er, som alle som bruker motorsykkelsport som et hyggelig alternativ til de 22 Eccelstone-sigarene vet, en av verdens mer suksessrike motorsykkelfabrikker, italiensk, som har fostret størrelser som Valentino Rossi og Max Biaggi. Dessuten lager de tøffe scootere og lettvektere som også finner veien hjem til oss.
Mye historie og karisma
Moto Guzzi er på sin side en av de få motorsykkelfabrikkene med like mye historie og karisma og samme høye metaprodukt som Harley, samtidig som konstruksjonene er nesten like konservative.
Aprilia overtok de fleste av aksjene fra et amerikansk selskap som heter Rowan-gruppen, og der finner vi spor fra en del av Guzzis fargerike historie. Rowan er nemlig en av de mange forretningsmessige konstruksjonene bygd opp av Alessandro de Tomaso, som selvfølgelig også eide Moto Guzzi (og Benelli, da de bygde sin håpløse rekkesekser).
Spaghetti og parma
For fire år siden ble Ducati reddet. Med Motor Guzzi på plass ser det lyst ut for oss som er litt svake for spaghetti-rammer og kjørestilling som om du ligger over en Parma-ost.
Og – takk og lov – Aprilia lover at Moto Guzzi fortsatt skal befinne seg i det gamle anlegget sitt, ved Mandello i Nord Italia. Derfra vil jeg aldri glemme prøvebanen som var bygget rundt en kirkegård, og en vindtunnel der propellen ble drevet av en sliten, gammel Ferrari Dino Formel 1 motor.
Jeg bare regnet med at dere gjerne ville vite det.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no