-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissan med hybrid-last
Det skal ikke mye til for å få et nervøst aksjemarked til å reagere. Da Nissan Diesel mandag morgen fortalte at de hadde utviklet en hybridbuss, gassmotor og el-drift i tettsteder, som uten problemer møter japanske 2005-krav, spratt aksjekursen 37 prosent i været.

Så skulle det ikke mer til enn at fabrikken fortalte at de nå har utviklet en lastebil med motor som går på komprimert natur-gass, som også kan levere strøm til fremdriftsmotorer, og at bilen dessuten er utstyrt med en kapasitator som samler opp energien fra for eksempel bremsing, og oversetter den også til elektrisitet. Dermed spratt aksjekursen opp 37% i over 100 yen. Det er lenge siden det papiret har sett noe tre-sifret tall.
Alle de fire japanske lastebilfabrikkene jobber hardt med å komme frem med konstruksjoner som møter 2005-emmisjonskravene. Nissans oppskrift er en mulighet, men observatører tror for det første at denne teknologien ikke kan holdes eksklusiv, og for det andre at Nissans enorme gjeld ikke tillater videre forskning og utvikling. Nissan sier de kan ha lastebilen på gaten ganske snart, men gir ingen detaljer verken på tid eller på salgsmål.
Med andre ord: dersom ingen friere biter på dette utviklings-agnet, er Nissan Diesel snart tilbake til dødens posisjon.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no