-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BMW M3 CS
Banebil for gatebruk
BMW lanserer en sportslig M3 CS hvor ytelsene er spisset og vekten barbert.
BMW lover ekte kjøreglede på bane pakket inn i en praktisk hverdagsbil. Mens en «ordinær» M3 Competition stiller med 510 hestekrefter, er rekkesekseren i CS-utgaven trimmet opp til 550 hk. Maks dreiemoment er 650 newtonmeter.
Dermed sprinter den til 100 km/t i løpet av 3,4 sekunder, til 200 km/t på 11,1 mens den potensielle toppfarten med M Drivers Package (som leveres som standard) er 302 km/t om den rettstrekka er lang nok.
Kjøreglede
Eksosanlegg i titan holder vekten nede samtidig som det sørger for et lydbilde du normalt må på en racerbane for å høre når du velger Sport eller Sport+ modus i menyen.
En 8-trinns M Steptronic sender kreftene til M xDrive-systemet med aktiv M differensial som fordeler kreftene optimalt til det hjulet hvor de best kan nyttiggjøres. Føreren kan velge 4WD Sport modus for mer effekt på bakhjulene, eller 2WD med ren bakhjulsdrift.
Chassiset er fintunet med skreddersydde komponenter for å stå i stil med bilens ytelser og vektbalanse.
Godt grep
Standard bremser inkluderer M Compound med røde eller sorte calipere, men du kan også bestille bilen med M Carbon keramiske bremser med calipere i matt gull eller rødt.
Spesialfelgene har diameter på 19 tommer foran og 20 bak, med dekkdimensjon på henholdsvis 275/35 ZR19 og 285/30 ZR20.
For å redusere vekt med totalt 20 kg er en rekke komponenter i så vel eksteriør som interiør utført i karbonfiberforsterket plast – inkludert tak, panser frontsplitter og luftinntak, speilhus, diffuser og hekkspoiler. Det samme materialet er brukt i girhendler, sportsseter og innvendig dekor.
Standardutrustningen inkluderer også laserlys med gule stråler, akkurat som på GT racerbiler.
Bilen skal bygges i et begrenset opplag fra mars og fremover, og BMW fremhever USA, Tyskland, Storbritannia og Japan som de viktigste markedene.
Førstemann til mølla
Produksjonen av helt nye BMW M3 CS begynner i mars.
Den nye spesialmodellen vil bli produsert i et begrenset antall. Norske
forhandlere har åpnet for bestilling, etter førstemann til mølla-prinsippet.
Startprisen er kr. 1.904.000 (hvorav kr. 471.002 i engangsavgift).