-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW M3 CS
Banebil for gatebruk
BMW lanserer en sportslig M3 CS hvor ytelsene er spisset og vekten barbert.
BMW lover ekte kjøreglede på bane pakket inn i en praktisk hverdagsbil. Mens en «ordinær» M3 Competition stiller med 510 hestekrefter, er rekkesekseren i CS-utgaven trimmet opp til 550 hk. Maks dreiemoment er 650 newtonmeter.
Dermed sprinter den til 100 km/t i løpet av 3,4 sekunder, til 200 km/t på 11,1 mens den potensielle toppfarten med M Drivers Package (som leveres som standard) er 302 km/t om den rettstrekka er lang nok.
Kjøreglede
Eksosanlegg i titan holder vekten nede samtidig som det sørger for et lydbilde du normalt må på en racerbane for å høre når du velger Sport eller Sport+ modus i menyen.
En 8-trinns M Steptronic sender kreftene til M xDrive-systemet med aktiv M differensial som fordeler kreftene optimalt til det hjulet hvor de best kan nyttiggjøres. Føreren kan velge 4WD Sport modus for mer effekt på bakhjulene, eller 2WD med ren bakhjulsdrift.
Chassiset er fintunet med skreddersydde komponenter for å stå i stil med bilens ytelser og vektbalanse.
Godt grep
Standard bremser inkluderer M Compound med røde eller sorte calipere, men du kan også bestille bilen med M Carbon keramiske bremser med calipere i matt gull eller rødt.
Spesialfelgene har diameter på 19 tommer foran og 20 bak, med dekkdimensjon på henholdsvis 275/35 ZR19 og 285/30 ZR20.
For å redusere vekt med totalt 20 kg er en rekke komponenter i så vel eksteriør som interiør utført i karbonfiberforsterket plast – inkludert tak, panser frontsplitter og luftinntak, speilhus, diffuser og hekkspoiler. Det samme materialet er brukt i girhendler, sportsseter og innvendig dekor.
Standardutrustningen inkluderer også laserlys med gule stråler, akkurat som på GT racerbiler.
Bilen skal bygges i et begrenset opplag fra mars og fremover, og BMW fremhever USA, Tyskland, Storbritannia og Japan som de viktigste markedene.
Førstemann til mølla
Produksjonen av helt nye BMW M3 CS begynner i mars.
Den nye spesialmodellen vil bli produsert i et begrenset antall. Norske
forhandlere har åpnet for bestilling, etter førstemann til mølla-prinsippet.
Startprisen er kr. 1.904.000 (hvorav kr. 471.002 i engangsavgift).