-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ikke direkte diskret
Det tyder på at et generasjonsskifte nærmer seg for BMW X6. Det kommer gjerne noen spesialutgaver når en modell nærmer seg grava.
X6 er ikke spesielt gammel, den kom på markedet i 2008. Men X5 er nettopp lansert i tredje generasjon, og de to modellene deler plattform og samlebånd, så vi blir ikke veldig overrasket om BMW også velger å lansere en ny X6 innen kort tid.
Men det var egentlig ikke det jeg skulle fortelle om – snarere tvert imot. Det kommer nemlig nå en spesialutgave av en meget spesiell X6 i et meget begrenset opplag.
Den heter X6 M Design Edition, og dermed skjønner du at det er muskelbunten X6 M det dreier seg. Hva det ikke dreier seg om er mer muskler, det skulle da også bare mangle – den 4,4-liters V8-maskinen yter jo allerede 555 hester og akselerer den 2,3-tonn tunge bilen til 100 i løpet av 4,7 sekunder.
Det det dreier seg om her er eksklusivitet (kun 100 eksemplarer), utseende og sans for sporty detaljer.
Den klassiske BMW motorsport-dekoren er det første man legger merke til, den er jo godt synlig på Alpine-hvitt underlag. Men du kan også få bilen lakkert i Sapphire-sort eller Melboune-rødt. M Sport-felgene er 21-tommere, og bilen har dekor i karbonfiber.
Innendørs er det eksklusivt Merino-lær, inkludert et instrumentpanel i sort/Mugello-rødt med røde sømmer. På dashbordet finner man sort pianolakk på dekorelementene, og selvsagt en plakett som viser hvilken i rekken av de 100 som tilhører deg.