-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ikke direkte diskret
Det tyder på at et generasjonsskifte nærmer seg for BMW X6. Det kommer gjerne noen spesialutgaver når en modell nærmer seg grava.
X6 er ikke spesielt gammel, den kom på markedet i 2008. Men X5 er nettopp lansert i tredje generasjon, og de to modellene deler plattform og samlebånd, så vi blir ikke veldig overrasket om BMW også velger å lansere en ny X6 innen kort tid.
Men det var egentlig ikke det jeg skulle fortelle om – snarere tvert imot. Det kommer nemlig nå en spesialutgave av en meget spesiell X6 i et meget begrenset opplag.
Den heter X6 M Design Edition, og dermed skjønner du at det er muskelbunten X6 M det dreier seg. Hva det ikke dreier seg om er mer muskler, det skulle da også bare mangle – den 4,4-liters V8-maskinen yter jo allerede 555 hester og akselerer den 2,3-tonn tunge bilen til 100 i løpet av 4,7 sekunder.
Det det dreier seg om her er eksklusivitet (kun 100 eksemplarer), utseende og sans for sporty detaljer.
Den klassiske BMW motorsport-dekoren er det første man legger merke til, den er jo godt synlig på Alpine-hvitt underlag. Men du kan også få bilen lakkert i Sapphire-sort eller Melboune-rødt. M Sport-felgene er 21-tommere, og bilen har dekor i karbonfiber.
Innendørs er det eksklusivt Merino-lær, inkludert et instrumentpanel i sort/Mugello-rødt med røde sømmer. På dashbordet finner man sort pianolakk på dekorelementene, og selvsagt en plakett som viser hvilken i rekken av de 100 som tilhører deg.