-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Eventmesteren
BMW er i øyeblikket Norges tredje største bilmerke. Men ingen bilimportør slår BMW på event - som da de i går inviterte potensielle kunder til nybil-presentasjon i Holmenkollen. For en bil som fremdeles er et halvt år unna markedet.
For bare en uke siden gjorde BMW-importøren en spesialforestilling for Mini i Oslo Sentrum. I går inviterte de potensielle kunder til nok en nybil-presentasjon.
Denne gangen i et spesialrigget telt ved Holmenkollbakken.
BMW-importøren har fått den nye 2-Serie Active Tourer hastesendt til Oslo-eventet, direkte fra bilutstillingen i Geneve.
I Holmenkollen utnyttet de både VIP-telt, catering-fasilitetene og "Mr. Skiskyting" Ole Einar Bjørndalen, som er på plass i forbindelse med World Cup-avslutningen i skiskyting (BMW er hovedsponsor).
Der var det i går kveld 150 potensielle kunder til stede.
Den kompakte BMW-modellen, som bryter med svært meget av det BMW står for (den har for eksempel forhjulsdrift, og er langt unna den klassiske 50/50 vektfordelingen), er en stor satsing både for importør og produsent.
Det er likevel svært uvanlig at en slik bil presenteres for potensielle kunder lenge før pressen har prøvekjørt den, og lenge før man aner noe om pris.
Som en oppsiktsvekkende nummer tre på registreringsstatistikken, har nok BMW Norge spesiell goodwill i München akkurat nå. For et stunt som dette krever gode relasjoner.
Det vil komme 150-200 av denne modellen til Norge for salg i siste kvartal i år. Prognoser for salget ligger også i området 6-800 biler på årsbasis – med mange såkalte conquest-salg (kunder fra andre bilmerker).
Det var imidlertid ikke den nye kundegruppen som var klare til å bytte fremmedmerker inn mot en ny BMW som befant seg i VIP-teltet i går. De var hardcore BMW-eiere, invitert av forhandlerne.
Bilia og Bavarias kunder var helt åpenbart i flertall, men vi så da noen fra Sulland også.
Bilen blir stående i skyggen av Holmenkollbakken, tilgjengelig for alle, frem til søndag.