-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Åpner C-Klassen
Fra midten av året vil C-Klasse-familien bli enda større. Med noe som er enda mindre. Inni i hvert fall. En C-Klasse cabriolet.


Den første skissen av en av Genève-nyhetene har begynt å sirkulere. Den viser den nye åpne C-Klassen bakfra, og bekrefter at her går Mercedes for stofftak. Litt ektere enn et metall-lokk.
Og stort mer vet vi ikke. Bortsett fra at den altså skal supplere den splitter nye coupéen og være med på å gjøre kompakt-Mercedes til en ganske all-inclusive opplevelse.
Det vi tydelig ser på denne skissen er at sidespeilene er flyttet til dørene. Lokket over kofferten virker bredere og lavere, hekken har fått noe S-aktig over seg, og det hele virker som litt bredere sporvidde, eller i hvert fall har det skjedd noe som gjør at den virker lavere mot bakken.
Og – men det behøver jeg vel ikke presisere – den nøyer seg med to dører.
Flere varianter
Det har lenge vært snakk om denne modellen, vi har vist spionbilder, og det er en åpen hemmelighet at den med tiden også vil kommer i en AMG-versjon.
Da snakker vi C 63 med V8 og 450 hk og sikkert mye mer gjort med opphengning og bremser. Men man kan nok også regne med en C43 variant med ca. 400 hk.
Men i første runde: det vanlige motorprogrammet som strekker seg fra 156 til 333 hk, tilsvarende utvalget du finner i C Coupé, med masse valg mellom de med tennplugger og de som bare har glødeplugger. Pluss fullt assistent-program, selvfølgelig.
Og det støtteprogrammet inkluderer den finten jeg er så imponert av: den som gir deg et akustisk halvsjokk når bilen har fastslått at nå er ikke smellet til å unngå – slik at du allerede delvis har vendt deg til kollisjonsstøyen.
Tyske spekulasjoner går på at denne versjonen kommer til å koste 4.000 euro mer enn basis-sedanen.