-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Chrysler PT Cruiser Cabrio
Priser enda stivere enn rammen kan gjøre Mexico-bygde Chrysler PT Cruiser cabriolet til en sjeldenhet på norske veier.


Chrysler PT Cruiser Cabrio: Mest for lokkene
Chrysler PT Cruiser Cabrio: Mest for lokkene
Først publisert i BIL 3 - 2004
Salget av Chrysler PT Cruiser har aldri tatt av her på berget. For folk flest er den for spesiell. Nå forsøker Chrysler å forlenge den retro-inspirerte bilens liv med en cabriolet, og rent visuelt og kjøremessig fungerer forsøket greit. Selv om du ute på svingete landeveier merker at taket er kappet av, holder rammestivheten til kjøreglede i timevis.
Problemet ligger først og fremst i motoriseringen – tung bil med 2,4 liter sylindervolum og 150 hk i basisutgaven får norske avgiftsmyndigheter til å klappe av entusiasme. Her lukter startpris nærmere 400.000 kroner innen bilen når norsk jord. Pluss på 70 hk i GT-utgaven med turbo, og nye 70.000 kroner renner inn i statskassa. Derfor forblir PT Cruiser et sjeldent syn på norske veier, fortsatt forbeholdt de som vil ha noe spesielt, og gjerne eksponere nettopp det. Eller kanskje en godbit for samlere?
Chrysler har valgt å bygge inn noe så sjeldent som veltebøyle. Nesten ingen gjør det lenger, og Chrysler unnskylder seg med at bøylen også fungerer som vindavviser. Vel, den faste bøylen koster sikkert langt mindre i produksjon enn avanserte hodestøtter som spretter opp ved rundvelt. Som vindavviser fungerer bøylen dårlig, og det rommelige baksetet arter seg som en vindmaskin med taket nede. Derimot: Med taket på har PT Cruiser fullverdig bakseteplass og kan derfor innta rollen som et brukbart familiebilkompromiss. Baksetet klappes sammen for mer fleksibel utnyttelse av bagasjeplassen i bilen.
Chrysler PT Cruiser Cabrio:
Pris, fra: ca. kr. 400.000,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 2429 ccm. Effekt: 81 kW (150 hk) v/5100 o/min. Dreiemoment: 220 Nm v/4000 o/min.
Mål: Lengde: 429 cm. Bredde: 170 cm. Høyde: 154 cm.
Akselavstand: 262 cm.
Dekk: 205/55R16.