-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Chrysler PT Cruiser Cabrio
Priser enda stivere enn rammen kan gjøre Mexico-bygde Chrysler PT Cruiser cabriolet til en sjeldenhet på norske veier.


Chrysler PT Cruiser Cabrio: Mest for lokkene
Chrysler PT Cruiser Cabrio: Mest for lokkene
Først publisert i BIL 3 - 2004
Salget av Chrysler PT Cruiser har aldri tatt av her på berget. For folk flest er den for spesiell. Nå forsøker Chrysler å forlenge den retro-inspirerte bilens liv med en cabriolet, og rent visuelt og kjøremessig fungerer forsøket greit. Selv om du ute på svingete landeveier merker at taket er kappet av, holder rammestivheten til kjøreglede i timevis.
Problemet ligger først og fremst i motoriseringen – tung bil med 2,4 liter sylindervolum og 150 hk i basisutgaven får norske avgiftsmyndigheter til å klappe av entusiasme. Her lukter startpris nærmere 400.000 kroner innen bilen når norsk jord. Pluss på 70 hk i GT-utgaven med turbo, og nye 70.000 kroner renner inn i statskassa. Derfor forblir PT Cruiser et sjeldent syn på norske veier, fortsatt forbeholdt de som vil ha noe spesielt, og gjerne eksponere nettopp det. Eller kanskje en godbit for samlere?
Chrysler har valgt å bygge inn noe så sjeldent som veltebøyle. Nesten ingen gjør det lenger, og Chrysler unnskylder seg med at bøylen også fungerer som vindavviser. Vel, den faste bøylen koster sikkert langt mindre i produksjon enn avanserte hodestøtter som spretter opp ved rundvelt. Som vindavviser fungerer bøylen dårlig, og det rommelige baksetet arter seg som en vindmaskin med taket nede. Derimot: Med taket på har PT Cruiser fullverdig bakseteplass og kan derfor innta rollen som et brukbart familiebilkompromiss. Baksetet klappes sammen for mer fleksibel utnyttelse av bagasjeplassen i bilen.
Chrysler PT Cruiser Cabrio:
Pris, fra: ca. kr. 400.000,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 2429 ccm. Effekt: 81 kW (150 hk) v/5100 o/min. Dreiemoment: 220 Nm v/4000 o/min.
Mål: Lengde: 429 cm. Bredde: 170 cm. Høyde: 154 cm.
Akselavstand: 262 cm.
Dekk: 205/55R16.