-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
PSA utvikler ren elbil-plattform
PSA-konsernet med merkene Citroën, DS, Opel og Peugeot gjør som blant annet Volkswagen Group og utvikler dedikerte elbilplattformer.

I perioden 2020 til 2025 vil gruppen gå fra to plattformer som støtter ulike drivlinjer, til to rene elbilplattformer som oppfyller kravene til selskapets videre utvikling av elektrisk mobilitet.
Plattformen med betegnelse eVMP for "Electric Vehicle Modular Platform" skal danne basis for en rekke elektriske biler i C- og D-segmentet.
Groupe PSA mener at en viktig nøkkel til suksess er utvikling av elektriske biler i tråd med økt interesse. Derfor vil de fra 2023 lansere en stor portefølje i C- og D-segmentet fra sedaner til SUV-er i ulike markeder.
Lang rekkevidde
eVMP utnytter all erfaring og kunnskap Group PSA har opparbeidet seg, og vil være utstyrt med batterier på mellom 60 og 100 kWt i en optimalisert arkitektur som utnytter plassen under gulvet.
Gjennom å kunne plassere så mye som 50 kWt per meter innenfor akselavstanden, setter man en ny standard og blir i stand til å produsere biler med rekkevidde fra 400 km til 650 km (WLTP) avhengig av karosseri og biltype.
For å kunne levere løsninger tilpasset markeder i hele verden, vil også hybridløsninger bli tilgjengelig, basert på den elektriske plattformen.
I tillegg til høye tekniske ytelser, bidrar eVMP-plattformen med å redusere kostnadene til utvikling og produksjon. Den industrielle prosessen har blitt studert nøye for å finne synergier som gjør at man kan unytte fabrikkene bedre – og redusere investeringsbehovene.
Av samme grunn vil man bruke egne elektriske komponenter, og hele plattformen bygger på komponenter som er utviklet og produsert av Groupe PSA, eller som en del av et joint venture.
– Med eVMP-plattformen viser igjen Groupe PSA sin evne til å være innovative gjennom å utvikle state-of-the-art teknologi som er tilgjengelig for mange. Denne globale plattformen vil gjøre det mulig å lansere en bred portefølje av biler som er miljøvennlige og samtidig møter de endrede forventingene fra kundene, sier Nicolas Morel, Research and Development Director hos Groupe PSA.
Meget god start
Det er bare et snaut år siden PSA lanserte eCMP-plattformen som danner grunnlaget for biler som Peugeot e-208 og e-2008, DS 3 Crossback E-Tense og Opel Corsa-e – samt kommende modeller som Opel Mokka-e og Citroën ë-C4.
Denne høsten kommer også varebilene Citroën ë-Jumpy, Peugeot e-Expert og Opel Vivaro-e, samt de romslige flerbruksbilene Citroën ë-Spacetourer, Peugeot e-Traveler, Opel Zafira Life-e. Alle med batteripakker på 50 eller 75 kWt, og en rekkevidde på opptil 330 kilometer.
– Den nye eVMP-plattformen vil selvsagt være svært viktig for å fortsette å levere biler som norske bilkjøpere ønsker seg, og vil bidra til å komplettere produktporteføljen hos alle våre fire merker, sier Simen Heggestad Nilsen, konserndirektør for PSA Norge hos Bertel O. Steen.