-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konturene av nye Corolla
Tokyo (BilNorge): Toyota jobber på spreng med neste generasjon Corolla. På bilutstillingen i Tokyo vises det fram en bil under navnet FSC. Og det er - tro eller ei - designet til den neste generasjon Corolla.
På Toyotas stand i Tokyo står en bil med kodenavnet FSC. Det er neppe tilfeldig at den har fått en av de beste plassene. Og i motsetning til andre fremtidsbiler og prototyper har Toyota valgt å sette bilen midt mellom dagens standardbiler.
Når 1,5 millioner besøkende ankommer de neste dagene, blir de møtt av intervjuere som vil ha deres oppriktige mening om konseptbilen FSC.
Stille som
Den norske Toyota-sjefen Tor I Berge har allerede sett den nye Corolla - på interne klinikker. Han blir påfallende lite taletrengt når han får spørsmålet om ikke FSC viser designet på den nye Corolla.
- Ingen kommentarer, er alt han da sier - men er langt fra uinteressert i å høre synspunkter på bilens form og utseende.
Ledelsen i Toyota har klart gitt beskjed til gruppen som utvikler etterfølgeren til dagens Corolla at bilen skal bli mer sofistikert. Da vil det være mulig å selge den utgående modellen til land med svak kjøpekraft i mange år fremover.
Derfor får nye Corolla også et nytt navn. Etter planen skal denne lanseres tidlig i 2007.
2+2+2
Toyota gjør et stort nummer av at FSC har tre seksjoner. En til fører og passasjer, deretter et ordinært baksete med plass til tre, og bak er det en sone med større fleksibilitet og brukermuligheter enn på de fleste bilene i dag.
Mye av utviklingen skjer rundt plassen bak setene. Toyota mener at dagens biler ikke på langt nær har utnyttet de mulighetene som ligger der: En ekstra seterekke (da som 2+2+2) eller mer fleksible lasterom
Utfordret av Civic
Honda lanserte sin nye Civic på bilutstillingen i Frankfurt. Den satte en ny standard i kategorien friske biler med spennende og annerledes design i Golf-klassen.
Landsjef Kåre Filseth i Honda Norge sier at bilen virkelig har falt i smak hos forhandlerne som har sett bilen. Men enda vet man ikke om bilkundene vil løpe og kjøpe en bil som skiller seg såpass ut fra alle andre.
Gruppen som har ansvaret for nye Corolla har studert nye Civic i detalj. Eksperter påstår at Civic setter en ny standard for hvor mye plass, utstyr og komfort man kan få i en kompaktbil. Toyotas utfordring er nå å gjøre dette enda bedre enn Honda.