-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konturene av nye Corolla
Tokyo (BilNorge): Toyota jobber på spreng med neste generasjon Corolla. På bilutstillingen i Tokyo vises det fram en bil under navnet FSC. Og det er - tro eller ei - designet til den neste generasjon Corolla.
På Toyotas stand i Tokyo står en bil med kodenavnet FSC. Det er neppe tilfeldig at den har fått en av de beste plassene. Og i motsetning til andre fremtidsbiler og prototyper har Toyota valgt å sette bilen midt mellom dagens standardbiler.
Når 1,5 millioner besøkende ankommer de neste dagene, blir de møtt av intervjuere som vil ha deres oppriktige mening om konseptbilen FSC.
Stille som
Den norske Toyota-sjefen Tor I Berge har allerede sett den nye Corolla - på interne klinikker. Han blir påfallende lite taletrengt når han får spørsmålet om ikke FSC viser designet på den nye Corolla.
- Ingen kommentarer, er alt han da sier - men er langt fra uinteressert i å høre synspunkter på bilens form og utseende.
Ledelsen i Toyota har klart gitt beskjed til gruppen som utvikler etterfølgeren til dagens Corolla at bilen skal bli mer sofistikert. Da vil det være mulig å selge den utgående modellen til land med svak kjøpekraft i mange år fremover.
Derfor får nye Corolla også et nytt navn. Etter planen skal denne lanseres tidlig i 2007.
2+2+2
Toyota gjør et stort nummer av at FSC har tre seksjoner. En til fører og passasjer, deretter et ordinært baksete med plass til tre, og bak er det en sone med større fleksibilitet og brukermuligheter enn på de fleste bilene i dag.
Mye av utviklingen skjer rundt plassen bak setene. Toyota mener at dagens biler ikke på langt nær har utnyttet de mulighetene som ligger der: En ekstra seterekke (da som 2+2+2) eller mer fleksible lasterom
Utfordret av Civic
Honda lanserte sin nye Civic på bilutstillingen i Frankfurt. Den satte en ny standard i kategorien friske biler med spennende og annerledes design i Golf-klassen.
Landsjef Kåre Filseth i Honda Norge sier at bilen virkelig har falt i smak hos forhandlerne som har sett bilen. Men enda vet man ikke om bilkundene vil løpe og kjøpe en bil som skiller seg såpass ut fra alle andre.
Gruppen som har ansvaret for nye Corolla har studert nye Civic i detalj. Eksperter påstår at Civic setter en ny standard for hvor mye plass, utstyr og komfort man kan få i en kompaktbil. Toyotas utfordring er nå å gjøre dette enda bedre enn Honda.