-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Første ladbare Mini
Her er første Mini som får en plug-in hybrid drivlinje. Det byr på flere spennende muligheter.
Det er snart åtte år siden jeg kjørte en ladbar Mini – en ren elbil som aldri kom lengre enn til pilotstadiet. Men nå ser det ut som den første ladbare Mini nærmer seg realisering, og da kan det fort bli flere av dem.
Neste generasjon Mini Countryman skal nemlig dele plattform med BMW X1 og 2-serie Active Tourer / Grand Tourer. Det betyr trolig at den blir større enn dagens Countryman som jo er forbigått av nye Clubman som største medlem i Mini-familien.
Ensom majestet
Foreløpig har ikke Countryman hatt noen konkurrenter fra de såkalte premium-produsentene, men snart er Audi Q2 på plass som en direkte utfordrer. Og som vi har avslørt har Audi planer om på sikt å lansere potente utgaver basert på Q2.
Den nye UKL-plattformen åpner i tillegg muligheten for å bruke samme hybridsystem som vi finner i BMW 225xe Active Tourer der forhjulene drives av en tverrstilt bensinmotor mens bakhjulene drives av en elmotor – uten fysisk forbindelse til bensinmotoren. Dermed oppnår man elektrisk firehjulsdrift.
Stort potensial
I tilfelle 225xe består drivlinjen av en 3-sylindret 1,5-liter under panseret og en elmotor over bakhjulene. Samlet effekt når begge motorene yter maksimalt er på 224 hestekrefter og maks dreiemoment på 380 Newtonmeter.
Men det kan jo tenkes at man bestemmer seg for en mildere variant i Mini-utgavene, så den ikke får like mye krefter som John Cooper Works-utgaven.
Ifølge BMW har 225xe en rekkevidde på 40 kilometer på ren eldrift, men våre tester viser at man i praksis skal kjøre meget forsiktig for å klare 30 kilometer.
Vi forventer at andre generasjon Mini Countryman kommer på markedet i løpet av 2017, men den ladbare modellen er neppe på plass før i 2018.