-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Første ladbare Mini
Her er første Mini som får en plug-in hybrid drivlinje. Det byr på flere spennende muligheter.
Det er snart åtte år siden jeg kjørte en ladbar Mini – en ren elbil som aldri kom lengre enn til pilotstadiet. Men nå ser det ut som den første ladbare Mini nærmer seg realisering, og da kan det fort bli flere av dem.
Neste generasjon Mini Countryman skal nemlig dele plattform med BMW X1 og 2-serie Active Tourer / Grand Tourer. Det betyr trolig at den blir større enn dagens Countryman som jo er forbigått av nye Clubman som største medlem i Mini-familien.
Ensom majestet
Foreløpig har ikke Countryman hatt noen konkurrenter fra de såkalte premium-produsentene, men snart er Audi Q2 på plass som en direkte utfordrer. Og som vi har avslørt har Audi planer om på sikt å lansere potente utgaver basert på Q2.
Den nye UKL-plattformen åpner i tillegg muligheten for å bruke samme hybridsystem som vi finner i BMW 225xe Active Tourer der forhjulene drives av en tverrstilt bensinmotor mens bakhjulene drives av en elmotor – uten fysisk forbindelse til bensinmotoren. Dermed oppnår man elektrisk firehjulsdrift.
Stort potensial
I tilfelle 225xe består drivlinjen av en 3-sylindret 1,5-liter under panseret og en elmotor over bakhjulene. Samlet effekt når begge motorene yter maksimalt er på 224 hestekrefter og maks dreiemoment på 380 Newtonmeter.
Men det kan jo tenkes at man bestemmer seg for en mildere variant i Mini-utgavene, så den ikke får like mye krefter som John Cooper Works-utgaven.
Ifølge BMW har 225xe en rekkevidde på 40 kilometer på ren eldrift, men våre tester viser at man i praksis skal kjøre meget forsiktig for å klare 30 kilometer.
Vi forventer at andre generasjon Mini Countryman kommer på markedet i løpet av 2017, men den ladbare modellen er neppe på plass før i 2018.