-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Toyota Crown Landscape
Ekstra bakkeklaring og tøffe detaljer
Selv om Subaru Outback sedan aldri har vært solgt i vårt marked, var den populær i blant annet USA og Australia før den ble faset ut. Nå viser Toyota en potensiell erstatning.
Høybygde sedaner med off-road-look ble vel aldri noen suksess hos oss, selv om Volvo prøvde seg for noen år siden. For nordmenn må utgangspunktet heller være en stasjonsvogn, og da har vi flere eksempler på volumselgere gjennom årene med Subaru Outback, Volvos Cross Country, Audis Allroad-modeller og mange flere.
Vi har tidligere omtalt Toyota Crown som består av en rekke varianter på merkets hjemmebane. Og nå presenterer de Crown Landscape som et nytt alternativ med et røffere design.
Sammenlignet med en ordinær Crown sedan er Landscape-utgaven løftet med en tomme og utstyrt med all-terrain dekk på 18-tommers felger. Skjermene er pyntet med sorte beskyttelsesdeksler og bak alle hjulene sitter det røde skvettlapper. Bilen er for øvrig lakkert i en farge de kaller Urban Khaki.
Som standard er Crown Landscape utstyrt med hengerfeste, men bruksområdet begrenses av en maks hengervekt på 750 kg. Standard er også takgrinden som i tillegg til å tjene som ekstra lagringsplass også understreker bilens røffe uttrykk.
Bilen har firehjulsdrift som standard og en hybrid drivlinje som kombinerer en 2,4-liters bensinmotor med elmotor til en samlet effekt på 344 hk/542 Nm.
I Japan er Crown Landscape priset til 6,85 millioner yen, hvilket med dagens kurs tilsvarer cirka 485.000 norske kroner. Foreløpig er bilen kun presentert i Japan, men jeg vil anta den også kan være interessant for USA hvor Crown er en volumselger og snart også lanseres som SUV.