-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota Crown Landscape
Ekstra bakkeklaring og tøffe detaljer
Selv om Subaru Outback sedan aldri har vært solgt i vårt marked, var den populær i blant annet USA og Australia før den ble faset ut. Nå viser Toyota en potensiell erstatning.
Høybygde sedaner med off-road-look ble vel aldri noen suksess hos oss, selv om Volvo prøvde seg for noen år siden. For nordmenn må utgangspunktet heller være en stasjonsvogn, og da har vi flere eksempler på volumselgere gjennom årene med Subaru Outback, Volvos Cross Country, Audis Allroad-modeller og mange flere.
Vi har tidligere omtalt Toyota Crown som består av en rekke varianter på merkets hjemmebane. Og nå presenterer de Crown Landscape som et nytt alternativ med et røffere design.
Sammenlignet med en ordinær Crown sedan er Landscape-utgaven løftet med en tomme og utstyrt med all-terrain dekk på 18-tommers felger. Skjermene er pyntet med sorte beskyttelsesdeksler og bak alle hjulene sitter det røde skvettlapper. Bilen er for øvrig lakkert i en farge de kaller Urban Khaki.
Som standard er Crown Landscape utstyrt med hengerfeste, men bruksområdet begrenses av en maks hengervekt på 750 kg. Standard er også takgrinden som i tillegg til å tjene som ekstra lagringsplass også understreker bilens røffe uttrykk.
Bilen har firehjulsdrift som standard og en hybrid drivlinje som kombinerer en 2,4-liters bensinmotor med elmotor til en samlet effekt på 344 hk/542 Nm.
I Japan er Crown Landscape priset til 6,85 millioner yen, hvilket med dagens kurs tilsvarer cirka 485.000 norske kroner. Foreløpig er bilen kun presentert i Japan, men jeg vil anta den også kan være interessant for USA hvor Crown er en volumselger og snart også lanseres som SUV.