-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Spionbilder CX-80:
Mazdas store Euro-SUV på veien
Det fins en rekke bilmodeller som selges globalt, men Mazda velger å skreddersy sine SUV-er for ulike markeder.
Selvsagt tilpasses såkalte globale modeller i henhold til lokale krav og chassis tunes ulikt for amerikansk og europeisk smak, men Mazda går enda mer drastisk til verks når de utfordrer premium-produsenter som Audi, BMW og Mercedes.
I USA selges CX-50 og CX-90, mens vi i Europa har CX-60 (som også selges i Asia og Australia). Forvirret?
Snart får denne følge av storebror CX-80 med mulighet for tre seterader som våre fotografer har sikret seg bilder av her. Samtlige bygges på Mazdas modulære plattform.
Det ligger i sakens natur at CX-80 får lengre akselavstand enn CX-60 (287 cm), men trolig blir den kortere enn de 312 cm som CX-90 måler inn på siden Mazdas argument for å bygge ulike modeller er amerikanernes ønske om «størst mulig». Men dette vet vi ikke sikkert før vi får tilgang til offisielle data.
Selv om bilen er godt maskert kan vi se at den blir lik CX-60 i fronten mens profilen er mer lik den amerikanske CX-90 med et tak som holdes høyt lengre bakover for å gi plass til en tredje seterad. Det gjenspeiles også i større sidedører bak.
Vi regner imidlertid at interiøret vil tilsvare det påkostede og velutstyrte vi finner i CX-60.
For Europa vil nok også drivlinjen bli tilsvarende. Det betyr firehjulsdrift og 8-trinns automat som standard og en plug-in hybrid drivlinje som kombinerer en 2,5-liters bensinmotor med elmotorer til en samlet effekt på 328 hk og maks dreiemoment på 500 Nm.
CX-60 har en elektrisk rekkevidde på 63 kilometer, men kanskje Mazda finner plass til en større batteripakke i CX-80.
Mazda har antydet lansering av CX-80 innen utgangen av 2023, så vi bør snart få mer informasjon.