-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Rimelig elbil
Fra Kina til Lada i Tyskland
De dukker opp på de merkeligste steder disse kinesiske bilene. Møt lille Dayun – for andre gang.
Da jeg satt og skrev om nye Yuanhang H8 for noen dager siden – en bil ingen har hørt om og ingen kanskje kommer til å høre noe mer om – dukket lille Dayan opp.
Nesten samtidig kom det en hilsen fra Lada Deutschland – en trygg havn hvis du vil legge klubbene på en ekte Niva.
De kunne fortelle at nå var kanskje ikke Niva – eller de andre russiske bilene – så aktuelle lenger på grunn av sanksjonene. Men de kunne til gjengjeld tilby meg lille Dayun ES3.
3,70 meter, 35 kW, 33,5 kWt og en toppfart på bare 100 km/t var litt bedre og litt mindre bedre enn Dacia Spring. Mens prisen på € 27.490 er ca. 5000 høyere.
Importøren i Buxtehude har tatt hjem 100 biler i første runde og akter også å selge dem i Østerrike og Nederland. Han snakker om 500-1000 biler i år. Et volum som dette er helt uproblematisk å enkeltgodkjenne, sier han.
På pluss-siden fremhever han at bilen har klima-automat, ryggekamera, fartsholder (til 100 km/t), en 8 tommers infotainment berøringsskjerm og – kanskje viktigst – nøkkelløs betjening. Dette betyr sannsynligvis at bilen vil kunne brukes i bildelingstjenester.
Men tanken på en tur med en skikkelig Niva er allikevel mer forlokkende.