-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Rimelig elbil
Fra Kina til Lada i Tyskland
De dukker opp på de merkeligste steder disse kinesiske bilene. Møt lille Dayun – for andre gang.
Da jeg satt og skrev om nye Yuanhang H8 for noen dager siden – en bil ingen har hørt om og ingen kanskje kommer til å høre noe mer om – dukket lille Dayan opp.
Nesten samtidig kom det en hilsen fra Lada Deutschland – en trygg havn hvis du vil legge klubbene på en ekte Niva.
De kunne fortelle at nå var kanskje ikke Niva – eller de andre russiske bilene – så aktuelle lenger på grunn av sanksjonene. Men de kunne til gjengjeld tilby meg lille Dayun ES3.
3,70 meter, 35 kW, 33,5 kWt og en toppfart på bare 100 km/t var litt bedre og litt mindre bedre enn Dacia Spring. Mens prisen på € 27.490 er ca. 5000 høyere.
Importøren i Buxtehude har tatt hjem 100 biler i første runde og akter også å selge dem i Østerrike og Nederland. Han snakker om 500-1000 biler i år. Et volum som dette er helt uproblematisk å enkeltgodkjenne, sier han.
På pluss-siden fremhever han at bilen har klima-automat, ryggekamera, fartsholder (til 100 km/t), en 8 tommers infotainment berøringsskjerm og – kanskje viktigst – nøkkelløs betjening. Dette betyr sannsynligvis at bilen vil kunne brukes i bildelingstjenester.
Men tanken på en tur med en skikkelig Niva er allikevel mer forlokkende.