-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Rimelig elbil
Fra Kina til Lada i Tyskland
De dukker opp på de merkeligste steder disse kinesiske bilene. Møt lille Dayun – for andre gang.
Da jeg satt og skrev om nye Yuanhang H8 for noen dager siden – en bil ingen har hørt om og ingen kanskje kommer til å høre noe mer om – dukket lille Dayan opp.
Nesten samtidig kom det en hilsen fra Lada Deutschland – en trygg havn hvis du vil legge klubbene på en ekte Niva.
De kunne fortelle at nå var kanskje ikke Niva – eller de andre russiske bilene – så aktuelle lenger på grunn av sanksjonene. Men de kunne til gjengjeld tilby meg lille Dayun ES3.
3,70 meter, 35 kW, 33,5 kWt og en toppfart på bare 100 km/t var litt bedre og litt mindre bedre enn Dacia Spring. Mens prisen på € 27.490 er ca. 5000 høyere.
Importøren i Buxtehude har tatt hjem 100 biler i første runde og akter også å selge dem i Østerrike og Nederland. Han snakker om 500-1000 biler i år. Et volum som dette er helt uproblematisk å enkeltgodkjenne, sier han.
På pluss-siden fremhever han at bilen har klima-automat, ryggekamera, fartsholder (til 100 km/t), en 8 tommers infotainment berøringsskjerm og – kanskje viktigst – nøkkelløs betjening. Dette betyr sannsynligvis at bilen vil kunne brukes i bildelingstjenester.
Men tanken på en tur med en skikkelig Niva er allikevel mer forlokkende.