-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rimelig elbil
Fra Kina til Lada i Tyskland
De dukker opp på de merkeligste steder disse kinesiske bilene. Møt lille Dayun – for andre gang.
Da jeg satt og skrev om nye Yuanhang H8 for noen dager siden – en bil ingen har hørt om og ingen kanskje kommer til å høre noe mer om – dukket lille Dayan opp.
Nesten samtidig kom det en hilsen fra Lada Deutschland – en trygg havn hvis du vil legge klubbene på en ekte Niva.
De kunne fortelle at nå var kanskje ikke Niva – eller de andre russiske bilene – så aktuelle lenger på grunn av sanksjonene. Men de kunne til gjengjeld tilby meg lille Dayun ES3.
3,70 meter, 35 kW, 33,5 kWt og en toppfart på bare 100 km/t var litt bedre og litt mindre bedre enn Dacia Spring. Mens prisen på € 27.490 er ca. 5000 høyere.
Importøren i Buxtehude har tatt hjem 100 biler i første runde og akter også å selge dem i Østerrike og Nederland. Han snakker om 500-1000 biler i år. Et volum som dette er helt uproblematisk å enkeltgodkjenne, sier han.
På pluss-siden fremhever han at bilen har klima-automat, ryggekamera, fartsholder (til 100 km/t), en 8 tommers infotainment berøringsskjerm og – kanskje viktigst – nøkkelløs betjening. Dette betyr sannsynligvis at bilen vil kunne brukes i bildelingstjenester.
Men tanken på en tur med en skikkelig Niva er allikevel mer forlokkende.