-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Sikrere på våt vei
Hakka Blue er Nokians nye sommerdekk - utviklet for nordiske veier.
- Dette sommerdekket er skreddersydd for nordiske veier, hevder Nokian.
- Maksimering av våtgrepet var vårt viktigste mål da vi utviklet veigrep og konstruksjon av vårt nye Nokian Hakka Blue, sier Juha Pirhonen, sjef for produkutvikling i finske Nokian Tyres.
Regn er den værtypen som medvirker til flest trafikulykker, viser undersøkelser. Risikoen for vannplaning er stor, og dekkene kan lett miste kontakt med veibanen.
Utviklingssjef Juha Pirhonen påpeker at nye innovasjoner forbedrer dekkets våtgrep og reduserer faren for vannplaning.
Vannet ledes mer effektivt bort mellom dekk og vei ved hjelp av en ny type sugerørslameller, som suger opp vann mellom dekkets slitebane og veien – og leder vannet til dekkets hovedspor.
Hakka Blue har også fått en ny gummiblanding, som blant annet er tilsatt furuolje.
Både dekkets rullemotstand og slitestyrke skal være forbedret. Hakka Blue er beregnet på biler med høyere ytelser og fartsnivå, og skal stoppe bilen fra 80 km/t nesten en meter tidligere enn vanlige sommerdekk.
Ikke bare på våt vei, men også på tørr vei hevder Nokian at Hakka Blue har fått bedre veigrep.
Det nye sommerdekket lanseres på markedet til våren neste år i 21 dimensjoner fra 15 til 17 tommer.