-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kollisjon og ruskjøring:
Norske bilisters største bekymringer
Mye trafikk i sommermånedene gir økt risiko for ulykker fremover. Over to millioner bilister frykter for å bli innblandet i kollisjoner.
I en landsdekkende undersøkelse, som Respons Analyse har utført på vegne av Fremtind, oppgir annenhver bilist at de er bekymret for å kollidere med andre biler på veien. 46 prosent av bilistene frykter rusede sjåfører.
– Nå går vi inn i årstiden hvor det normalt skjer flere dødsulykker, og det stiller enda større krav til oss som sjåfører. Vi må være ekstra oppmerksomme fremover, og ta ansvar for egen adferd i trafikken. Vi oppfordrer på det sterkeste til å ta det pent på veiene, sier skadeforebygger Therese Hofstad-Nielsen i Fremtind.
Mange møteulykker
Så langt i år har 22 mennesker mistet livet i trafikken, viser tall fra Statens Vegvesen. Flere av hendelsene skyldes møteulykker.
– Husk at høy fart og forbikjøringer kan skape farlige situasjoner for både deg selv og andre medtrafikanter, advarer skadeforebyggeren.
Et viktig risikoreduserende tiltak er at vi holder god avstand til bilen foran. 1001 – 1002 – 1003 er like aktuelt i dag som da begrepet dukket opp for mange år siden, og selv om moderne biler er utstyrt med adaptiv cruise-kontroll og filholdere er det sjåførens ansvar å kunne stoppe i tide når en ulykke inntreffer foran på veien.
– Vær oppmerksom på at trafikkbildet kan endre seg raskt. Derfor er det viktig at vi alltid har fokus på det selve bilkjøringen. Mobilen må du la ligge når du kjører, avslutter Hofstad-Nielsen.
Dette er norske bilister mest bekymret for når de kjører bil:

- Å kollidere med andre biler: 50 %
- Rusede sjåfører: 46 %
- Vogntog: 18 %
- Motorstopp: 15 %
- Å kjøre av veien: 14 %
- Bilkø: 13 %
- Punktering: 13 %
- Syklister på veien: 10 %
- At jeg går tom for strøm eller drivstoff: 8 %
- Steinsprut: 6 %
- Ladekø: 5 %
- Misfornøyde og grinete barn: 4 %
- Er ikke bekymret for noe: 18 %
