-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Viper-killer
Heldigvis blir det plass til en og annen avviker også, på Detroit-utstillingen. Mach 7 Falcon, for eksempel.
Det eneste jeg visste om Holly, var at jeg hadde vært der en gang, etter en Detroit-utstilling, fordi noen ville gå på ski. Det ligger rett nord for bilbyen, så det er kanskje ikke så underlig at det har rent over litt bil dit også.
Det er i hvert fall der man finner et lite firma som til nå har vært mest kjent for å bygge hardtop i plast til Viper. Nå har de gått mye lenger, nå bygger de faktisk sin egen Viper-killer, utstyrer den med Corvette-mekanikk og kaller den Mach 7 Falcon.
Nest kulest
Den ser bra ut, bloggerne later til å være enige om at det er Detroits nest kuleste bil, etter Porschen, og spesifikasjonene ser også ut som om disse folkene vet hva de holder på med.
Det snakkes om et hydro-formet aluminiumchassis, med en rekke Corvette komponenter og justerbare coil-over fjæringsenheter fra KW. Motoren er GMs V-åtter, enten LS3 med 500 hester eller smallblock LS9 med kompressor og 640 hk.
Karosseriet er i kullfiber og ser kanskje litt Hot Wheels-aktig ut, men det er i hvert fall ikke tvil om at motoren sitter bak, og med luftinntak dypere enn på en Ferrari F50, gir den klar beskjed om at den mener alvor.
Det antydes godt over 300 km/t i toppfart og 3,5 sekunder til hundre. Vekten er med på å få ned akstiden – den er ikke på mer enn rundt 1300 kg sies det.
På utstillingen gikk det rykter om at en kunde allerede hadde bestilt to biler, en hans og en hennes.
Men fremdeles er det 13 eksemplarer igjen av årets produksjon – det lille verkstedet rett nord for Detroit har tatt peiling på å produsere 15 i året. Og selger dem for rundt 200.000 dollar.