-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Viper-killer
Heldigvis blir det plass til en og annen avviker også, på Detroit-utstillingen. Mach 7 Falcon, for eksempel.
Det eneste jeg visste om Holly, var at jeg hadde vært der en gang, etter en Detroit-utstilling, fordi noen ville gå på ski. Det ligger rett nord for bilbyen, så det er kanskje ikke så underlig at det har rent over litt bil dit også.
Det er i hvert fall der man finner et lite firma som til nå har vært mest kjent for å bygge hardtop i plast til Viper. Nå har de gått mye lenger, nå bygger de faktisk sin egen Viper-killer, utstyrer den med Corvette-mekanikk og kaller den Mach 7 Falcon.
Nest kulest
Den ser bra ut, bloggerne later til å være enige om at det er Detroits nest kuleste bil, etter Porschen, og spesifikasjonene ser også ut som om disse folkene vet hva de holder på med.
Det snakkes om et hydro-formet aluminiumchassis, med en rekke Corvette komponenter og justerbare coil-over fjæringsenheter fra KW. Motoren er GMs V-åtter, enten LS3 med 500 hester eller smallblock LS9 med kompressor og 640 hk.
Karosseriet er i kullfiber og ser kanskje litt Hot Wheels-aktig ut, men det er i hvert fall ikke tvil om at motoren sitter bak, og med luftinntak dypere enn på en Ferrari F50, gir den klar beskjed om at den mener alvor.
Det antydes godt over 300 km/t i toppfart og 3,5 sekunder til hundre. Vekten er med på å få ned akstiden – den er ikke på mer enn rundt 1300 kg sies det.
På utstillingen gikk det rykter om at en kunde allerede hadde bestilt to biler, en hans og en hennes.
Men fremdeles er det 13 eksemplarer igjen av årets produksjon – det lille verkstedet rett nord for Detroit har tatt peiling på å produsere 15 i året. Og selger dem for rundt 200.000 dollar.