-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lekker Infiniti Coupé
Infiniti levner ingen tvil om fremtiden til den lekre Q60 Coupé. Den skal i salg!
Infiniti Q60 er navnet på merkets lekre konseptbil, som vises frem på Detroit-messen i disse dager.
Coupéen er på størrelse med BMW 4-serie coupé, og Infiniti går ikke rundt grøten når det kommer til konseptbilens fremtid.
- Dette konseptet går forbi urealistiske design-prosjekter. Den er det neste beviset på Infinitis konsept-til-produksjon-tankegang. Neste år skal Infiniti produsere en sports-coupé inspirert av Q60-konseptet, sier Francois Bancon, en av Infinitis produkststrategisjefer.
Motor og drivverk snakkes det ikke så mye om, men Infiniti nevner en 3-liters bensin-V6 med to turboer; en del av en større motorrekke som skal lanseres "i løpet av to år".
Infiniti slår dermed fast at Q60 er en bil vi kan glede oss til å se på veien kanskje allerede neste år.
Det vil si, vi får nok ikke se den i Norge. I hvert fall ikke med det første. Infiniti har sakte begynt å spre seg i Europa, og er til stede i de fleste store EU-markeder – men Norge lar foreløpig vente på seg. Kanskje forståelig. Lexus solgte 792 biler i Norge i hele fjor, og godt over en halv million på verdensbasis. Infiniti solgte 186.000 biler totalt i fjor.
Men, Infiniti er et voksende merke, og har tidligere uttalt at de skal nå halv-millionen innen 2020. Q60 kan være et viktig ledd i denne satsningen – ikke minst når det gjelder merkevarebygging.
Rent volummessig er det nok ingen tvil om at kommende Q30 blir viktigere.
Bilen bruker plattformen til Mercedes’ A-serie, men skal bygges side om side med Nissan-modellene i Sunderland, England.
Motorene skal også hentes fra Mercedes, og en QX30 mini-SUV (slik GLA er til A-klasse) er også på vei.
I følge Infiniti begynner produksjonen av Q30 allerede i høst – kanskje er det modellen som også kan lure Infiniti til Norge?