-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Brekkstangen
Nissans luksusmerke Infiniti er mildt sagt tynt representert i Europa. Her er modellen som skal lage vei i vellinga. Den kan også åpne for norsk import.
QX30 blir etter alle solemerker betegnelsen på denne Europa-tilpassede modellen som skal konkurrere mot Audi Q3, BMW X1 og Mercedes GLA.
Da vi snakket med designstrateg Alfonso Albaisa på Frankfurt-utstillingen i fjor høst, hadde han vanskelig for å sette den kommende modellen i bås, men det er nok de ovennevnte modellene potensielle kunder vil vurdere den opp mot.
Denne bilen skal bygges ved Nissan-anlegget i Storbritannia, sammen med en Q30 hatchback. Det blir den første europeiske Infiniti-modellen, skreddersydd for oss, men den skal også eksporteres til andre verdenshjørner, inkludert Nord-Amerika og Kina.
Mercedes-fundament
Vi har tidligere fortalt at Infiniti og Mercedes skal samarbeide om å utvikle en ny plattform som skal benyttes av begge. Når det gjelder Q30 og QX30 har Infiniti valgt å bruke den kompakte Mercedes-plattformen som sitter under A-, B-, CLA- og GLA-klasse.
-Vi bruker Mercedes’ MFA-plattform og deres toliters bensin- og dieselmotorer, avslørte styreformann Andy Palmer til Automotive News Europe i et intervju i sommer. Han la til at Infiniti vurderte å utvikle sin egen plattform, men droppet dette.
Alt må stemme
-Nå du skal bygge premium, må plattformen være stivere, hjulopphenget må være mer avansert, støydempingen bedre, og derfor valgte vi å bruke MFA-plattformen som Daimler har investert tungt i, sa Palmer. -En annen grunn er selvsagt at vi bruker Mercedes-motorer.
Produksjonen av de europeiske Infiniti-modellen starter trolig medio 2015. La oss håpe dette blir en vellykket døråpner for Infiniti på vårt kontinent – de har for mange fine biler til ikke å være tilstede her.