-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lincolns nye sportslimo: MKS
Også det andre Lincoln-konseptet i Detroit hadde tatt i bruk de nye bokstavkodene. Her har vi en luksusbil som skal på markedet i 2008, og da skal den hete det samme som prototypen: MKS.
Som vi tidligere har presisert, dette er ikke et Jaguar-navn. Bilen heter ikke Mark S, den heter MKS.
Dette blir luksusmerkets flaggskip, bilen kommer til å bli posisjonert over dagens LS, og håpet er selvfølgelig at denne skal kunne hjelpe Lincoln på vei tilbake mot nye høyder. Om ikke så store høyder, så i hvert fall litt høyere høyder enn i dag.
I fjor solgte merket 123.000 biler, de tapte 27.000 biler i et år der luksussegmentet fordoblet seg. Og vi skal ikke lenger tilbake enn til 1990 for å finne et årlig Lincoln-salg på en kvart million.
Stor og mektig
Det skal det altså gjøres noe med, blant annet ved å få denne luksusbilen i produksjon.
Det er en ganske stor og mektig bil, men overhodet ikke så dominerende som Chryslers Imperial. Og den ganske lekre linjeføringen rundt den bakre takstolpen viser at det er nok noen av de sportsligere europeiske luksusbilene, for eksempel BMW 5-serie, man kunne tenke seg å utfordre.
Hjelp fra Volvo
Det er selvfølgelig lange lister over utsøkte materialer og dundrende in-car-entertainment utstyr som fulgte presentasjonen. Mer interessant er det at her får vi en meget aktiv firehjulsdrift med krefter fra en 4,4-liters V8 motor på 315 hk. Den trekker gjennom en seks trinns automat.
Det skal bli spennende å se om svenske Peter Horbury - det var han som snudde opp ned på hele Volvos formspråk og definerte Volvo inn i premium-segmentet, klarer å snu Lincoln-utviklingen. Denne modellen virker i hvert fall lovende.
PS. Selv om Lincoln nå sier at de skal gjennomføre alfanumeriske modellnavn, lover de allikevel at den forholdsvis nyintroduserte Zephyr skal få lov til å hete det hele sitt modelliv. Da er det i hvert fall én Lincoln jeg kommer til å huske navnet på.