-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS

Følger evolusjonstradisjonen
Ny generasjon E-Klasse, ikke til Norge
Mercedes lanserer sjette generasjon E-Klasse. Det blir den siste med fossile drivlinjer, men den populære taxi-modellen er ikke aktuell for elbillandet Norge.
Mercedes går forsiktig frem når de fornyer sine klassiske volumselgere, så designmessig har nye E-Klasse så mye til felles med sine forgjengere at folk flest kan få problem med å skille den fra forgjengeren. Den har også klare likhetstrekk med lillebror C-Klasse og storebror S.
Også formatet er tilnærmet likt med forgjengeren – med målene 495x188x148 cm over en akselavstand på 296 cm er den bare ubetydelig større enn modellen den erstatter.
Bagasjerommet har en kapasitet på 540 liter som reduseres til 370 liter i de ladbare hybridene hvor batteriet «stjeler» det mellomværende.
Inspirert av elbilene får E-Klasse nye digitale muligheter, som kjøp av tilleggsfunksjoner og oppdateringer via skyen (OTA). Mercedes sier de har fokusert mer på software enn på hardware installert i bilen, og nye funksjoner kan enkelt legges til i fremtiden.
Innendørs er alt nytt med inntil tre digitale skjermer – en 12,8-tommer for instrumentene, en 14,4-tommer for infotainment og en tredje skjerm på 12,3 tomme lokalisert foran passasjersetet for underholdning og navigasjon. Her kan passasjeren hente frem filmer eller spill som tidtrøyte under reisen.
I første runde leveres nye E-Klasse kun med firesylindrede motorer og mildhybrid teknologi, samt som ladbare hybrider med inntil 115 kilometer elektrisk rekkevidde. Samtlige har 9-trinns automatkasse som standard.
Alternativene er som følger:
- E 200 med 204 hk / 320 Nm
- E 220 d med 197 hk / 440 Nm
- E 220 d 4Matic med 197 hk / 440 Nm
- E 300 e med systemeffekt på 312 hk / 550 Nm
- E 300 e 4Matic med systemeffekt på 312 hk / 550 Nm
- E 400 e med systemeffekt på 380 hk / 550 Nm
Siden vil det komme flere varianter, inkludert toppmodeller fra AMG samt stasjonsvogn og All Terrain-utgaver. I Norge vil alternativet for dem som ønsker en E-Klasse være elbilen EQE.