-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Følger evolusjonstradisjonen
Ny generasjon E-Klasse, ikke til Norge
Mercedes lanserer sjette generasjon E-Klasse. Det blir den siste med fossile drivlinjer, men den populære taxi-modellen er ikke aktuell for elbillandet Norge.
Mercedes går forsiktig frem når de fornyer sine klassiske volumselgere, så designmessig har nye E-Klasse så mye til felles med sine forgjengere at folk flest kan få problem med å skille den fra forgjengeren. Den har også klare likhetstrekk med lillebror C-Klasse og storebror S.
Også formatet er tilnærmet likt med forgjengeren – med målene 495x188x148 cm over en akselavstand på 296 cm er den bare ubetydelig større enn modellen den erstatter.
Bagasjerommet har en kapasitet på 540 liter som reduseres til 370 liter i de ladbare hybridene hvor batteriet «stjeler» det mellomværende.
Inspirert av elbilene får E-Klasse nye digitale muligheter, som kjøp av tilleggsfunksjoner og oppdateringer via skyen (OTA). Mercedes sier de har fokusert mer på software enn på hardware installert i bilen, og nye funksjoner kan enkelt legges til i fremtiden.
Innendørs er alt nytt med inntil tre digitale skjermer – en 12,8-tommer for instrumentene, en 14,4-tommer for infotainment og en tredje skjerm på 12,3 tomme lokalisert foran passasjersetet for underholdning og navigasjon. Her kan passasjeren hente frem filmer eller spill som tidtrøyte under reisen.
I første runde leveres nye E-Klasse kun med firesylindrede motorer og mildhybrid teknologi, samt som ladbare hybrider med inntil 115 kilometer elektrisk rekkevidde. Samtlige har 9-trinns automatkasse som standard.
Alternativene er som følger:
- E 200 med 204 hk / 320 Nm
- E 220 d med 197 hk / 440 Nm
- E 220 d 4Matic med 197 hk / 440 Nm
- E 300 e med systemeffekt på 312 hk / 550 Nm
- E 300 e 4Matic med systemeffekt på 312 hk / 550 Nm
- E 400 e med systemeffekt på 380 hk / 550 Nm
Siden vil det komme flere varianter, inkludert toppmodeller fra AMG samt stasjonsvogn og All Terrain-utgaver. I Norge vil alternativet for dem som ønsker en E-Klasse være elbilen EQE.