-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Tidligere mest kjent for mobiltelefoner

Bilverdenens stjerneskudd snart til Europa med hi-tech elbiler
Xiaomi, som nylig begynte salget av sin nye el-SUV med stor suksess i Kina, har avslørt sine Europa-planer.
Den kinesiske teknologigiganten Xiaomi, inntil nylig mest kjent for sin mobiltelefoni, har offisielt bekreftet sine planer om å introdusere sine elektriske biler i Europa innen 2027.
Det melder blant annet Bloomberg denne uken.
Xiaomi-president Lu Weibing sier at forretningsmodellen de har utviklet i Kina også kan brukes i utenlandske markeder, når Xiaomi gjør sin entré i Europa.
Han forteller at selskapet er i gang med innledende undersøkelser og forberedelser.
Selskapet, som har opplevd eksplosiv vekst og stor etterspørsel i Kina siden de gikk inn i bilbransjen i 2024, sikter mot å konkurrere med etablerte merker som blant annet Porsche og Tesla.

Lyktes der Apple feilet
Xiaomi har på relativt kort tid lykkes med et prosjekt som for ikke så lenge siden viste seg å være uoverkommelig for den amerikanske konkurrenten Apple.
Kjent som "Project Titan," ble Apples prosjekt offisielt skrinlagt etter rundt ti år og investeringer på over 100 milliarder kroner, i februar 2024.
Xiaomi meldte i juni i år, rett etter presentasjonen av deres modell nummer to, crossover-SUVen YU7 (bildet), om hele 240.000 undertegnede kjøpskontrakter på under ett døgn.
YU7 er 5 meter lang og 2 meter bred over en akselavstand på 3 meter. Den kan leveres med bakhjulsdrift eller firehjulsdrift, med maks-effekt på henholdsvis 320 og 680 hestekrefter.
Det kan velges mellom et LFP-batteri med en kapasitet på 96,3 kWt eller et NMC-batteri på 102,7 kWt.
Maksimal rekkevidde oppgis til 835 km etter den meget optimistiske kinesiske CLTC-standarden. Bruker vi konverteringsrate på drøyt 0,8, som erfaringsmessig stemmer ganske bra i snitt, bør det gi opp mot 67 mil rekkevidde etter vår WLTP-standard.
Etableres i Tyskland?
Det spekuleres i at München kan bli et viktig utviklingssenter for Xiaomi i Europa, noe som underbygges av selskapets rekruttering av ledende ingeniører fra BMW.
Til tross for suksess og produksjonsutfordringer på grunn av manglende kapasitet i Kina, med påfølgende lange ventetider, tyder Xiaomis salgstall og raskt krympende driftsunderskudd på at virksomheten har en sterk fremdrift mot lønnsomhet for sin bilvirksomhet.
I annet kvartal i år slo produsenten, som i motsetning til teknologikonkurrenten Huawei produserer sine egne biler, sin egen salgsrekord med over 80.000 leverte biler.
I alt ble det levert over 150.000 biler fra merket i første halvår.