-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Engelsk supersportsbil
Ryktene om den britiske bilindustriens død viser seg stadig å være betydelig overdrevet. Sist ut Farbio GTS som nå er klar for produksjon.
Den som husker riktig godt kan muligens erindre at kollega Jon Winding-Sørensen lette rundt på fjorårets bilutstilling i London etter Arash AF 10. Bak denne sto nemlig Arash Farboud – en mann som fant ut at han skulle bruke familiens millioner på å bygge sportsbil.
Det endte opp i Farboud GTS. Den ble aldri noen stor suksess, og Arash Farboud solgte prosjektet videre.
Nå gjenoppstår den altså som Farbio GTS – og om historien bak har vært brokete – så ser spesifikasjonene for bilen bra ut.
Bilen er bygget av karbonfiber på en rørramme, og er helt flat under for å forbedre aerodynamikken.
Motoren er en Ford Duratec som yter 262 hester i standardutførelse. Legg på rundt hundre hester med kompressor og du presser 0-100 fra 4,8 sekunder til 3,9.
Bilen veier 1066 kilo med kompressor og 1048 i standardutførelse. Og er satt opp med firestemplers kalipere fra AP Racing og ventilerte skiver på 350 millimeter foran og 328 bak. Fjæringen besørges av justerbare dempere, og fjærer fra Eibach.
Som du kan se på bildene skal det være mulig å ta Farbio GTS på en skikkelig helgetur. Ikke bbare er det 220 liters lasterom, men bensintanken er på 76 liter, så du kan virkelig strekke på gassfoten over lengre perioder. Skulle du velge ukjente veier kan vi nevne at navigasjon er standard.
Prisene er ikke avskrekkende om du har tid til å vente, og ikke bekymrer deg over norske avgifter.
59,925 pund for en standardbil, og med kompressor for 71,675 pund.
Bilene er i produksjon, og akkurat nå er det åtte måneders ventetid.