-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

KIA EV9 med tre seterader
Stor elbil for stor familie
EV9 heter Kias elektriske storbilsating. En seks/sjuseter du kan hvile i eller snu andre seterad mot dem som sitter på tredje rad.
Allerede for et drøyt halvår siden videreformidlet BilNorge spionbilder av Kia EV9, og når den nå presenteres avkledd all kamuflasje har Kia beholdt det meste fra EV9 Concept.
Elektrisk er den også, men tekniske data holder Kia for seg selv inntil bilen lanseres i slutten av mars. Det som er helt klart er at Kia viderefører 800 volts teknologi med lang rekkevidde, inntil 350 kW DC ladefart og mulighet til å bruke bilen som strømkilde via ladekontakten.
På store vaner som Mercedes-Benz V-klasse og VW Multivan har løsningen med å kunne snu andre seterad til «konferansekonfigurasjon» vært vanlig i flere tiår, men nå kommer Kia med det i en vanlig familie-SUV. Samtidig fokuserer Kia på komfort, brukervennlige løsninger og at bilen skal gi en helt ny kjøreopplevelse, hva det nå ligger i det.
Kia EV9 kommer i setekonfigurasjonen 2+3+2 og 2+2+2.
Kia EV9 kommer i setekonfigurasjonen 2+3+2 og 2+2+2.
Personene på første og andre seterad kan legge ned setene og hvile mens bilen lades. På tredje seterad er det også koppholdere og ladepunkter for mobile enheter.
Panoramaskjermen strekker seg fra rattet til midten av bilen og inneholder to berøringsskjermer på 12,3 tommer som suppleres med en 5-tommers skjerm. Antallet fysiske knapper er redusert til et minimum, men Kia har heldigvis valgt å beholde fysiske knapper for regulering av klimaanlegget og bilens lydanlegg. Tilgang til flere skjermfunksjoner gis via berøringsflater på dashbordpanelet slik som i Nissan Ariya.
Mange av de sentrale funksjonene styres dessuten fra hjul og knapper på rattet.
Det er så langt ikke sagt annet om norsk lansering enn av det skjer sent på året.