-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her får de fleste dekket plassbehovet
SPIONBILDER: Kia er i ferd med å utvikle en diger el-SUV med tre seterader. Her er den på veien, godt maskert, men vi vet likevel en god del om bilen.
Vi fikk nemlig en forsmak gjennom EV9 Concept på bilutstillingen i Los Angeles sist høst, og Kia har sagt at 80-90 prosent av konseptet blir videreført til produksjonsmodellen.
Selvsagt vil interiøret bli tonet ned i forhold til konseptet, men en «flytende» skjerm over mesteparten av dashbordet er sannsynligvis med videre. En slik løsning er allerede på plass i den store SUV-en Telluride som er populær i USA.
Når det gjelder format kan vi også regne med at konseptet med en lengde på 492 cm ga en god pekepinn. I USA gir det betegnelsen mid-size SUV, hos oss vil nok de fleste betegne den som svær.
Kia EV9 skal bygges på Hyundai-gruppens avanserte elbilplattform med 800 volts teknologi – noe som gir mulighet for et rommelig interiør med tre seterader.
Dessuten gir det plass til store batteripakker og lynlading på inntil 350 kW som gir 10 til 80 prosent fylling i løpet av en halvtime. Du kan forvente en rekkevidde på i underkant av 50 mil.
Krefter vil det heller ikke mangle på. Toppversjonen vil trolig benytte tilsvarende drivlinje som EV6 GT hvilket innebærer 585 hk og maks dreiemoment på 740 Nm
Kia (og Hyundai) er i front når det gjelder elbiler og skal ha 14 modeller på markedet i 2027, inkludert elektrisk pickup. Det tilsvarer en lanseringstakt på to nye biler hvert år, og EV9 kan kommer på markedet allerede i 2023.
Søsterfirma Hyundai er like ambisiøse i sine planer. De har nylig vist sin lekre Ioniq 6 sedan. Vi vet også at de har en stor SUV på trappene, Ioniq 7 – presentert gjennom Seven Concept på LA Auto Show sist høst.