-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her får de fleste dekket plassbehovet
SPIONBILDER: Kia er i ferd med å utvikle en diger el-SUV med tre seterader. Her er den på veien, godt maskert, men vi vet likevel en god del om bilen.
Vi fikk nemlig en forsmak gjennom EV9 Concept på bilutstillingen i Los Angeles sist høst, og Kia har sagt at 80-90 prosent av konseptet blir videreført til produksjonsmodellen.
Selvsagt vil interiøret bli tonet ned i forhold til konseptet, men en «flytende» skjerm over mesteparten av dashbordet er sannsynligvis med videre. En slik løsning er allerede på plass i den store SUV-en Telluride som er populær i USA.
Når det gjelder format kan vi også regne med at konseptet med en lengde på 492 cm ga en god pekepinn. I USA gir det betegnelsen mid-size SUV, hos oss vil nok de fleste betegne den som svær.
Kia EV9 skal bygges på Hyundai-gruppens avanserte elbilplattform med 800 volts teknologi – noe som gir mulighet for et rommelig interiør med tre seterader.
Dessuten gir det plass til store batteripakker og lynlading på inntil 350 kW som gir 10 til 80 prosent fylling i løpet av en halvtime. Du kan forvente en rekkevidde på i underkant av 50 mil.
Krefter vil det heller ikke mangle på. Toppversjonen vil trolig benytte tilsvarende drivlinje som EV6 GT hvilket innebærer 585 hk og maks dreiemoment på 740 Nm
Kia (og Hyundai) er i front når det gjelder elbiler og skal ha 14 modeller på markedet i 2027, inkludert elektrisk pickup. Det tilsvarer en lanseringstakt på to nye biler hvert år, og EV9 kan kommer på markedet allerede i 2023.
Søsterfirma Hyundai er like ambisiøse i sine planer. De har nylig vist sin lekre Ioniq 6 sedan. Vi vet også at de har en stor SUV på trappene, Ioniq 7 – presentert gjennom Seven Concept på LA Auto Show sist høst.