-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Nå starter snittmålingen
I juli innledes et samarbeid mellom politiet og Statens vegvesen om gjennomsnittsmåling av fart over lengre strekninger. Der kan det være en fordel å ha en bil med fartsholder.
Fortsatt er det de tradisjonelle fotoboksene – ATK – som vil dominere landskapet på norske veier. Men to strekninger får nå det som betegnes som ”Streknings-ATK” hvor snittfarten måles over en lengre distanse.
E-18 gjennom Bamble i Telemark og E-6 ved Dovreskogen i Gudbrandsdalen politidistrikt er først ut nå i sommer.
Det er besluttet at Streknings-ATK kan etableres på strekninger over to til ti kilometer, heter det i en pressemelding fra politiet. Et krav er logisk nok at fartsgrensen på disse strekningene er konstant og at de har færrest mulig avkjøringsveier.
Utstyret som anvendes vil for deg fortone seg som vanlige fotobokser, men disse skal merkes godt slik at du vet at farten blir kontrollert over en lengre strekning. Har du kjørt for fort, får du en bekreftelse via en blitz som går av idet du passerer ”målstreken”.
Det er i første omgang politiets ATK-senter som skal behandle overtredelsene for å sanke erfaring, men siden kan dette blir overlatt til lokale myndigheter.
Neste år vil Statens vegvesen foreta en evaluering av resultatene og på det grunnlag vurdere om det skal etableres flere slike målinger. Intet er dermed avgjort om fremtidens bruk av vanlig ATK og Streknings-ATK.