-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lamborghini Gallardo Spyder
Vi hadde Lamborghinien til rådighet bare første dag, da det var regn mesteparten av dagen. Med konstant firehjulsdrift var ikke det så farlig, men det er tross alt snakk om en bil til rundt 2,7 millioner kroner dersom man skal ha den på norske skilt.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Og denne italieneren ser virkelig dyr og eksotisk ut, med utpreget sportsbilform, nydelig orange skinninteriør, og herlige detaljer overalt utvendig og innvendig.
V10-motoren foretrekker å jobbe på høye turtall, men da er den også fantastisk. Man blir belønnet med en øredøvende symfoni av motor- og eksoslyd, hissig og vakker på en gang.
Gearkassa er litt kranglete, i alle fall for effektiv kjøring på en såpass svingete bane. Firehjulsdriften er sportslig satt opp, og man har fenomenalt grep gjennom svingene.
Styringen er så direkte at det føles som man kan treffe idealsporet på millimeteren. Men den er tung på rattet, og det samme med pedalene.
Vi er fulle av beundring når det gjelder den åpne Lamborghiniens evner, men de kom ikke helt til sin rett på banen.
På en solfylt dag med lett trafikkerte landeveier ville den nok vært mer hjemme.
Motor: V10, 4961 ccm
Effekt: 520 hk v/4500 o/min, 510 Nm v/4500 o/min
0-100 km/t: 4,3 sek
Toppfart: 314 km/t
Vekt/effekt: 1550 kg/520 hk = 3,0
Rundetid: 1:12,7 sek
Pris: ca. kr 2.700.000
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider