-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lamborghini Gallardo Spyder
Vi hadde Lamborghinien til rådighet bare første dag, da det var regn mesteparten av dagen. Med konstant firehjulsdrift var ikke det så farlig, men det er tross alt snakk om en bil til rundt 2,7 millioner kroner dersom man skal ha den på norske skilt.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Og denne italieneren ser virkelig dyr og eksotisk ut, med utpreget sportsbilform, nydelig orange skinninteriør, og herlige detaljer overalt utvendig og innvendig.
V10-motoren foretrekker å jobbe på høye turtall, men da er den også fantastisk. Man blir belønnet med en øredøvende symfoni av motor- og eksoslyd, hissig og vakker på en gang.
Gearkassa er litt kranglete, i alle fall for effektiv kjøring på en såpass svingete bane. Firehjulsdriften er sportslig satt opp, og man har fenomenalt grep gjennom svingene.
Styringen er så direkte at det føles som man kan treffe idealsporet på millimeteren. Men den er tung på rattet, og det samme med pedalene.
Vi er fulle av beundring når det gjelder den åpne Lamborghiniens evner, men de kom ikke helt til sin rett på banen.
På en solfylt dag med lett trafikkerte landeveier ville den nok vært mer hjemme.
Motor: V10, 4961 ccm
Effekt: 520 hk v/4500 o/min, 510 Nm v/4500 o/min
0-100 km/t: 4,3 sek
Toppfart: 314 km/t
Vekt/effekt: 1550 kg/520 hk = 3,0
Rundetid: 1:12,7 sek
Pris: ca. kr 2.700.000
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider