-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gallardo Spesial
Det skjer mye hos Lamborghini for tiden. Sterkere motorer, bare bakhjulsdrift, enda mer speedster og ny designsjef. Dessuten har de laget en spesialutgave av Gallardo. 2-farget og andre gearutvekslinger.
Gallardo SE heter sommerens spesialutgave fra Lamborghini. Bestill den nå, og du vil få en av de første når de kommer i september. For en enhetspris av 141.500.
Det du får i tillegg til en vanlig Gallardo, er for det første en åpenbar to-tone fargebehandling. Den mest iøynefallende er den svarte og gule, og siden temaet også er gjengitt innvendig er du aldri i tvil om at du har klart å vise at du har noen kroner ekstra. I tillegg til det gule (taket, panseret, spoilerne og speilene er alltid lakkert svarte), kan du få det hvitt, oransje, grønt, eller (altfor diskret) to gråtoner. Nye felger og farge på caliperne er også med på å fortelle at dette er spesielt. Det eneste jeg personlig synes er noe vits i i denne avdelingen, er at SE nå også har fått et ryggekamera. Rygging har aldri vært noen yndlingssport i noen Lamborghini, helt fra Miuras tid, så litt siktehjelp ønskes velkommen av flere pyser enn meg.
Fremdeles beholder bilen den permanente firehjulsdriften og alle de andre tekniske og elektroniske finessene, men inne i den sekstrinns gearkassen har det skjedd ting. De fem første hjulene er endret slik at utvekslingen er blitt kortere, og dermed er for eksempel null til hundre forkortet med merkbare (ha!) 0,2 sekunder, til 4 blank. Sjette gear er imidlertid blitt et utpreget overgear, slik at toppfarten er løftet fra 309 til 315 km/t. Jeg lurer på hvor lang tid det tar å få opp de siste seks kilometerne, men vi vet jo alle at i dette segmentet er det papiregenskapene som betyr noe.
Mer interessant er det kanskje at denne modellen er utstyrt med sportspakken som standard, det vil si skreddersydde P Zerodekk og en mye tøffere setting for fjæringen. Og med spesiell tanke på alle de norske kundene som kommer til å stå i kø, nå som det er utviklet en egen vinterpakke. Oppvarmede seter, speil, spylevæskedyser, gummimatter for gulvet og spesielt 12 Volts uttak for kaffekokeren er med i det utstyret.
Men på en måte gleder jeg meg kanskje mer til at Lambo kutter den obligatoriske firehjulsdriften, og nøyer seg med ren bakhjulsdrift og muligheter for ganske mye mer bakhjulssladd igjen.