-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Genesis imponerer igjen og igjen
Hyundais luksusmerke lar vente på seg i Europa, men det hindrer dem ikke å hoste opp den ene skjønnheten etter den andre.
Selv om de lanserte sin første bil i 2007 er det først de siste årene Genesis virkelig har satt spor etter seg. Ikke på grunn av høyt volum, det kan de ikke skryte av, men på grunn av prestisje og eleganse i bilene de bygger.
De er kåret til det mest pålitelige merket i prestisjeundersøkelsen J.D.Power som henger meget høyt. I tillegg har de en rekke «ferskvarer» på plass hos forhandlerne.
Toppmodellen G90 kom ny like før jul, på nyåret lanserte de sin første SUV GV80, og nylig ble den mellomstore sedanen G80 vist i helt ny drakt. Den kommer på markedet i andre halvår som 2021-modell.
Under nykommeren ligger en modifisert utgave av den merkeeksklusive M3-plattformen (bakhjulsdrift) som debuterte i GV80. Takket være lette materialer, primært aluminium, er nye G80 mer enn 100 kg lettere enn forgjengeren.
M3-plattformen innebærer også tilsvarende drivlinjer som i SUV-en. Basismotor er en turbomatet 2,5-liter med 300 hester og et dreiemoment på 422 Newtonmeter. Alternativt kan den leveres med en twin turbo V6 med 375 hk / 530 Nm.
I enkelte markeder skal den også tilbys med en 2,2-liters diesel, og på et senere tidspunkt kommer den også som ladbar hybrid. Moderfirma Hyundai har jo flere slike alternativer.
Interiøret har også mye til felles med SUV-en og preges av mykt skinn og ekte trevarer.
Øverst på dashbordet troner en 14,5-tommers infotainment-skjerm mens instrumentene utgjøres av en 12,3-tommer. Input gjøres via knapper på dashbord og ratt samt en senterkonsoll som gjenkjenner håndskrift.
Genesis G80 har de siste elektroniske hjelpemidler for maks sikkerhet og komfort, som adaptiv cruise-kontroll, filholder, automatisk nødbrems og fjernstyrt parkering. Et kamera skanner veien foran bilen og gir impulser slik at hjulopphenget tilpasser seg underlaget.
Eksteriøret er det lite å utsette på, i alle fall om du liker den markante grillen som går igjen på samtlige nye Genesis-modeller. Profilen domineres av det lange panseret og takbuen som kunne være en coupé verdig.
I løpet av de siste par årene har Genesis vist et par konsepter som indikerer at de både tenker sportsbil og elbil. Ta gjerne et tilbakeblikk på disse: