-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Murcielagi i nytt opplag
Det var på Frankfurt-utstillingen i 2001 at erstatningen for Diablo så dagens lys. Nå kommer Lamborghinis toppmodell i nye versjon, som Murcielago LP640.
La oss starte med betegnelsen som forteller at motoren er langsgående og hekkmontert (Longitudinale Posteriore) og at den byr på 640 hestekrefter - 60 mer enn forgjengeren. Slagvolumet er økt fra 6,2 til 6,5 liter mens maks dreiemoment er 660 Newtonmeter ved 6.000 omdreininger.
Sintere
Bilens eksteriør er endret for å gi den et mer aggressivt uttrykk. Det innebærer nye størfangere foran og bak og doble eksosrør som er inkludert i diffuseren i bakfangeren. Baklysene er også nye, og det er forskjell på høyre og venstre side bak dørene. På venstre side sørger et stort luftinntak for at nok kald luft når oljekjøleren.
De som ønsker kan få sin Murcielago levert med glassdeksel over motoren. På listen over modifiserte deler står også utvendige speil og vindusviskere. Mindre synlig er det at motoren har fått nytt inntakssystem for luft, nye veiver, kamaksler og eksosanlegg. Akselerasjonstiden til 100 km/t er dermed forbedret med 0,4 sekunder til 3,4 sek.
Trekk på fire
Som sin forgjenger – som for øvrig er solgt i ca 2000 eksemplarer – drives Murcielago LP640 på alle fire hjul. Nye Hermera felger tilbys i dimensjon 8.5 x 18 foran og 13 x 18 bak. Anbefalte dekk er Pirelli P Zero Rosso i dimensjon 245/35 ZR18 foran og 335/30 ZR18 bak. For bruk på bane anbefales P Zero Corsa mens vinterdekk, P Sottozero er under utvikling.
Verdensdebuten av Murcielago LP640 finner sted i Genève neste uke, og de første bilene kommer på veien i løpet av våren. Det har ikke blitt solgt noen nye Lamborghini i Norge de siste årene, men det ble bruktimportert to i 2005 og én i 2004 – uvisst av hvilke modeller.