-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny design-løve fra Seat
Vi har presentert noen konseptbiler fra Seat tidligere, og hver gang har produksjonsutgaven blitt slående lik konseptet. La oss håpe det blir tilfelle også med neste Leon.
Seats moderne linjer har sin opprinnelse i konseptbilen Salsa som vi har omtalt ved flere anledninger. I fjor lanserte de sin helt nye Altea sammen med en ny Toledo med mange av de samme trekkene. Utformet som en coupé med skjulte dørhåndtak bak, lover Seat at Leon har komfort og egenskaper som en sedan.
Interiøret i prototypen er utformet i kostbare materialer for fire personer. Under panseret sitter en 200-hesters TFSI-motor - kjent fra bl.a. Golf GTI og flere Audi-modeller - som har sin hovedpuls mellom 5.100 og 6.000 omdreininger. Kreftene fordeles til forhjulene gjennom en seks-trinns DSG gearkasse og 19-tommers felger med 265/30 dekk sørger for veigrepet.
Til Norge før jul?
Leon Prototype har en potensiell toppfart på
Skal vi tippe at produksjonsmodellen står i Frankfurt til høsten?
I alle fall står en ny Seat Leon oppført i desember på lanseringskalenderen i MotorBransjens Årsnummer, og de har som regel rett. Her kan vi også lese at merkets salgsmål for Norge i 2005 er 380 biler, derav beskjedne 20 Leon. 380 Seat-biler er det samme som salget i 2003, men en tredobling i forhold til fjorårstallene. Seats nye modeller fortjener en skikkelig salgsinnsats også i Norge.